Jeremy Alcoba (Kawasaki WorldSSP Team), va puntuar en la sèptima prova del Campionat del Món de Superesport al Donington Park, un escenari totalment desconegut per al pilot jesusenc, que competia per primera vegada al circuit britànic.
En la primera cursa va començar des de la 31a posició a la graella de sortida, penalitzant desprès de fer la volta més ràpida, en produir-se amb bandera groga, que quan oneja indica que s’ha produït una situació de perill proper a la pista, de manera que cal reduir la velocitat i preparar-se fins i tot per aturar-se, amb la prohibició d’avançar quan s’oneja. Amb les altes temperatures va patir bastant en l’adherència, i no va poder ocupar posicions capdavanteres, encara que va realitzar una recuperació notable fins la sèptima posició, a 12.178 de Stefano Manzi (Pata Yamaha Ten Kate Racing), que va aconseguir la quinta victòria de l’any, batent Tom Booth-Amos (PTR Triumph Factory Racing) als compassos finals, que va entrar a 4.261. En la lluita per l’últim esglaó del podi, Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) va superar Can Oncu (Yamaha BLU CRU Evan Bros) després d’un error del turc, i creuava la meta a 5.784. Jeremy Alcoba va entrar sèptim a 12.178.
En la segona carrera, Alcoba va lluitar per la sèptima plaça amb Stefano Manzi (Pata Yamaha Ten Kate Racing) i Oli Bayliss (PTR Triumph Factory Racing), tots dos pilots trepitjant-li els talons mentre buscaven colar-se entre les vuit primeres posicions. Manzi va aconseguir obrir-se pas entre tots dos, deixant Alcoba darrere seu per acabar en octava posició, a 8.257 del primer classificat, el turc Can Ocu, superant com a principals rivals a Tom Booth-Amos, que va creuar la meta en segon lloc a 0.816, i Lucas Mahias a 1.834, que va ser tercer.
No aconseguint entrar en la lluita amb el grup dels pilots capdavanters a les primeres voltes, Jeremy va córrer al mateix grup que el líder del campionat, Stefano Manzi, mentre anaven progressant a la cursa. La recompensa final d’Alcoba va ser una vuitena posició, aconseguint vuit punts més al campionat com a recompensa ben merescuda per al pilot i l’equip.
Sensacions positives
Jeremy Alcoba va acabar bastant satisfet del resultat obtingut: “Vam acabar les proves de Donington aconseguint valuosos punts per al campionat. Estic molt content perquè era la primera participació al circuit per a mi i per a la Ninja ZX-6R 636 Kawasaki. Vam millorar amb cada volta i cada sessió a la pista. Vull donar les gràcies a tot el meu equip perquè van fer una feina molt bona. En la primera cursa, protagonitzant una gran remuntada i la segona, va ser una mica més difícil perquè tothom va superar els registres de la primera jornada. També vam millorar i el nostre ritme va ser molt bo. Vaig intentar gestionar el pneumàtic, com en l’anterior cursa, però no va ser suficient i els pilots de davant van estar una mica més ràpids. Vaig intentar donar-ho tot durant tota la cursa i al final vam aconseguir una vuitena posició. Estic content, i a veure com anem a les properes curses“.
A la classificació general es manté líder Stefano Manzi amb 244 punts, seguit en segon i tercer lloc per Can Ocu amb 199 i Tom Booth-Amos, 182. El valencià Jaume Masià, primer dels espanyols es quart amb 172, i Jeremy Alcoba desprès de sumar 17 punts en el GP de Donington Park, avança un lloc en el top-10 i es situa octau, segon dels espanyols, amb 105 punts, a tan sols tres del francès Valentin Debise, que ocupa la sèptima posició.
La pròxima cita i octava del Mundial de Superesport serà el GP d’Hongria del 25 al 27 de juliol, i tindrà com a escenari el circuit del Balaton Park situat prop del municipi de Balatonfkajár.