IniciFutbolFutbol internacionalEdu Albacar viurà a Mauritània la primera experiència a l’estranger com a...

Edu Albacar viurà a Mauritània la primera experiència a l’estranger com a entrenador

L’entrenador de Sant Jaume d’Enveja, Edu Albacar, afronta una nova experiència en la seua trajectòria esportiva en el FC Nouadhibou de Mauritània. El tècnic de Sant Jaume d’Enveja, als seus 45 anys, viurà la seua primera etapa al futbol estranger, realitzant les funcions d’assistent del català de 61 anys Javi López Castro, conegut com Javi López, ex-jugador professional, amb experiència com a entrenador d’equips de prestigi de la Segona Divisió i Segona B, com CD Onda, Ciudad Múrcia, CF Novelda, CE Castelló, UD Salamanca, Gimnàstic de Tarragona, Deportivo Alavés, Recreativo de Huelva, CD Jerez, FC Cartagena, Girona FC, Celta de Vigo B, CD Lugo, i ha estat assistent i coordinador del Sporting de Gijón i ha realitzat tasques de scouting del Real Zaragoza.

La junta del FC Nouadhibou va oficialitzar el seus fixatge el passat 20 d’agost, i Javi López i Edu Albacar ja van començar les sessions d’entrenament de la plantilla per a preparar una temporada, que representarà un autèntic repte, dirigint un equip que surt amb l’objectiu de consolidar el seu domini al futbol del seu país i ser molt competitiu a la Lliga de Campions de la CAF i a la Copa de Clubs Campions Àrabs.

El FC Nouadhibou, ha estat el millor del campionat nacional durant diverses temporades, i sembla haver confiat en l’experiència espanyola per enfortir el seu projecte esportiu i consolidar la seva supremacia. L’arribada d’aquest tàndem català forma part d’una estratègia clara de professionalitzar encara més el club i donar-li un abast continental, donant continuïtat al treball realitzat per l’anterior entrenador Aritz López Garay, tècnic de Barakaldo, que havia dirigit al Reus Deportiu, Numancia, Tenerife i Albacete abans d’iniciar la seua exitosa trajectòria amb l’equip maurità, amb el que va aconseguir el títol de campió de lliga i va donar una excel·lent imatge a la Lliga de Campions, eliminant Al-Ahli de Trípoli, el campió de Líbia, que partia com a favorit en la seua part del quadre; i al Real Bamako, campió de Mali.

Edu Albacar, al marge dret de la foto, conversant amb els membres de l’staff tècnic. / Foto: FC Nouadhibou

Desprès van tenir poca sort en el sorteig del grups, competint contra rivals molt potents, com el Mamelodi Sundowns sud-africà, que venia de guanyar la primera Superlliga Africana; el Pyramids FC egipci, un altre dels rivals a batre any rere any; i el TP Mazembe de la RD del Congo, cinc vegades campió de la Lliga de Campions. Malgrat quedar eliminats, van aconseguir una històrica victòria davant el Pyramids egipci.

Aquesta temporada es va proclamar campió de la lliga de Mauritània, configurada per 16 equips, amb 61 punts, 10 més que el Chemal, que va ocupar la tercera posició. El primer va ser el Al-Hilal Omdurmau, que competeix com a invitat al tractar-se d’un equip del Sudan.

El FC Nouadhibou és un club fundat l’any 2000, campió 13 vegades de la lliga del seu país, ara amb 8 consecutives, i guanyades 5 copes i 3 supercopes de Mauritània. Porta des de 2003 participant a les competicions interclubs de la Champions CAF, arribant a jugar la fase de grups a les temporades 19/20 i 23/24.

Amb una equipació de color taronja i blava, disputa els seus partits com a local a l’Stade Cheikha Ould Boïdiya amb capacitat per a 8.200 espectadors.

El tècnic de Sant Jaume, Edu Albacar (al marge esquerre de la fotografia), al costat de l’entrenador Javi López. / Foto: FC Nouadhibou

Es tracta d’un equip que s’ha enfrontat als millors equips africans, i ara disputarà el pròxim mes de setembre, la primera eliminatòria de la Lliga de Campions d’Àfrica amb la Fundación Bata de Guinea Equatorial, el 20 de setembre com a visitant, i la tornada el 27.

El guanyador d’aquesta eliminatòria es veurà les cares amb el vencedor de la que protagonitzaran el As Tempete de la República Centreafricana i Stade Malien de Bamako representant de Malí. La competició de la màxima categoria del futbol maurità començarà a meitat del mes de setembre.

Edu Albacar com a jugador va formar part d’equips com CF La Sénia, CD Tortosa, RCD Espanyol, Novelda CF, Alacant CF, Hèrcules d’Alacant, Deportivo Alavés, Rayo Vallecano SAD i Elx CF, penjant les botes a l’equip del seu poble natal de la UE Sant Jaume d’Enveja. La temporada 2015/16 va treballar a la secretaria tècnica de l’Elx CF, al costat de Ramon Planes.

Una vegada va penjar les botes va continuar formant-se com a entrenador i desenvolupant diversos projectes relacionats amb el futbol de formació a les Terres de l’Ebre, abans d’ingressar al cos tècnic de José Bordalás, com a ajudant del tècnic alacantí al València CF. La seua última experiència, abans de fer-se càrrec de l’Athletic Torrellano, ha estat en el juvenil del ja esmentat Costa City.

De tornada a casa va començar el nou projecte del Futbol Formatiu de les Terres de l’Ebre, amb seu actualment a Camarles, presidit per l’empresari José Juan Gilabert, al que posteriorment es va afegir el jugador ulldeconenc Oriol Romeu, que organitza un campus, un torneig de futbol base, i compta amb 11 equips federats.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom
8 - 2 = ?
Reload

Please enter the characters shown in the CAPTCHA to verify that you are human.

Últimes notícies