La Cursa de Traiguera-Memorial Roberto Vidal, organitzada pel Club Ciclista Traiguera, va inaugurar el calendari de la Xallenger BTT Terres de l’Ebre 2026, i era puntuable per al Campionat XCM de la Comunitat Valenciana, en la que van participar 241 bikers en les modalitats XC-Rally, XC Sprint, E-bike i les marxes Social i Llarga, i ha donat a conèixer els primers líders de la competició.
En XC-Rally de 43,88 quilòmetres i 1.168 m de desnivell, amb 99 participants el primer classificat és el sènior Oriol Gómez, que es va imposar amb un temps d’1:57.51, amb segon i tercer lloc respectivament per a Carlos Lleixà, 1:57.52 i Juanmi Martin, 1:59.23. La classificació femenina està encapçalada per aquest ordre pel màster Yanderi Lisett Rojas, que va entrar, en primer lloc, amb un temps de 2:45.21, amb segon d’Àngela Barón, 2:52.21 i Sheila Lázaro, 3:09.04.
En XC-Sprint de 22 quilòmetres i 554 m de desnivell, amb 82 participants s’ha situat líder el màster Javier Toledano, que va guanyar invertint un temps d’1:00.23, seguit de Marcos Alonso, 1:01.02 i Lucas Milian, 1:01.13. Els tres primers llocs femenins són per a Marta Rubio, 1:18.38; Maria Añó, 1:32.55 i Laura Palleja, 1:34.16.
En E-bike amb idèntic recorregut que el XC-Rally, va ser els més ràpids Miquel Verdú, 1:47.26.
La pròxima cita de la Xallenger BTT Terres de l’Ebre, que enguany té com a espònsor a Electricitat Sarroca i compta amb 9 proves, serà el 12 d’abril amb la Figot Race de Riba-roja d’Ebre, per continuar el 10 de maig amb la Bike Argilers Race de Campredó; 24 de maig Garnatxa Bike Race de Gandesa; 7 de juny Mascarats Bike Race de la Sénia; 28 de juny BTT l’Auberge de Benissanet; 13 de setembre A per la Cabra de Tivissa; 27 de setembre Emburgada del Perelló, per finalitzar el 18 d’octubre amb la primera edició del Sembragulles de Flix.

