Alejandro Gomiz (Bicicosta-Costafit), un dels ciclistes amateurs més ràpids de l’actualitat, va alçar els braços a la meta de la Sénia, proclamant-se campió de la 56ª edició, i agafant el relleus de Pol Hervás, que s’havia imposat en la cita del 2024.
El tradicional Trofeu Sant Bertomeu, una de les proves mes antigues del ciclisme català era la dotzena i penúltima del calendari de Grans Clàssiques elit/sub23, que va contar amb un recorregut de 119 quilòmetres amb set voltes a un circuit majoritàriament pla, mantenint el mateix rutòmetre que en la passada edició del 2024, en la que la prova va retornar a la normalitat i estabilitat desprès de viure uns anys convulsos. Amb dos anys d’aturada per pandèmia, l’edició de 2022 es va haver de suspendre per una caiguda massiva i el 2023 es va haver de canviar de data per l’activació del Nivell 3 de prevenció d’incendi forestal. Ara, la prova organitzada per la Unió Ciclista La Sènia torna a ser una de les proves referents de les Grans Clàssiques.
Pel que fa al desenvolupament de la carrera, Gomiz es va destacar amb Jaume Figuls (Team MP Group) i Jaume Espuis (Controlpack) i els tres es van disputar la victòria en els últims metres, imposant el ciclista elit alacantí la seua coneguda punta de velocitat per vèncer amb contundència, amb un temps de 2:40.24, per davant de Jaume Figuls (Team MP Group-Doltcini), que va ser segon, primer sub-23 i Jaume Espuis (Controlpack), tercer i segon elit. A 16 segons va entrar un grup liderat per Blai Rodríguez (SC Ilerdense). Per equips el triomf va ser per al Team MP Group Dotcini, amb segon lloc del Controlpack.
La carrera de la Sènia ha servit per reprendre la competició de les Grans Clàssiques-9è Trofeu Joan Casadevall, que continua liderada per Guillem Suriñach (Huesca La Magia), que ha entrat en vintena posició a la meta, i a vist com els seus rivals més directes, Eloi Salas (CC Lleida-DPedrós) i Albert Roca (Team MP Group), que han ocupat la sèptima i onzena posició respectivament, han aconseguit reduir el seu avantatge i arribaran amb opcions a l’ultima cita que es disputarà el pròxim 4 d’octubre amb la 6a Clàssica Modest Capell de Torregrossa.

