Antoni Teixidó ja va dirigir la sessió de dimarts al vespre com a nou entrenador de la UE Rapitenca de cara al que resta de temporada. Després de la derrota en el primer partit de l’any al camp de la Fundació Esportiva Vilafranca, on el conjunt rapitenc va veure com li remuntaven el partit després del gol que avançava als de la Devesa al marcador obra de César Susmel rematant de cap la sortida d’un córner des de la dreta de l’atac rapitenc (35′) i tan sols quatre minuts després arribava el gol que retornava les taules al marcador i que obria el camí de la reacció local culminada en un contracop i amb una rematada amb el cap a la sortida d’un córner. Una derrota que significava la segona desfeta de la temporada -després d’haver encadenat dotze jornades consecutives sense perdre-, després de caure al camp del Camp Joliu en el partit inaugural de lliga, també remuntant-los el partit amb gol, casualment, de César Susmel des del punt de penal que els avançava al marcador. En l’etapa de Juan Carlos Cervantes com a tècnic rapitenc, han estat quatre victòries les que ha sumat el conjunt mariner, vuit empats i tan sols dos derrotes. L’equip a hores d’ara és cinquè classificat a una distància de nou punts respecte al líder de la categoria, el Martorell.
El que era una evidència, és que la dinàmica de l’equip que havia iniciat molt dubitatiu la temporada, és que els dos darrers partits de l’any 2025 -en els quals havien tingut diverses oportunitats per a sumar els tres punts- davant el Natació Terrassa i el Cubelles (que van acabar amb empat a un gol) combinat amb la desfeta del camp de la Fundació Esportiva Vilafranca (3-1), havien suscitat certa preocupació entre la directiva i sobretot l’afició que veia com deixaven escapar les opcions per enganxar-se a la lluita per les primeres places. A més, amb la marxa de Cervantes també s’ha produït la sortida del club del fins ara director esportiu, German Inglés.
Tercera etapa de Teixidó
Esta situació que es precipitava després de la renúncia a continuar amb l’equip del fins ara tècnic, el barceloní Juan Carlos Cervantes, precipitava els fets de trobar un relleu amb garanties. Este el trobaven amb un dels tècnics de més prestigi que trobem al món del futbol comarcal: Antoni Teixidó.
Després de la seua recent etapa a la banqueta de la Cava, on el tècnic establert a la Ràpita fa molts anys va desvincular-se del conjunt blanc-i-blau, després d’un inici molt complicat de lliga amb l’equip a la segona catalana, que el deixava, en penúltim lloc, de la classificació -ocupant lloc de descens a la tercera catalana- amb només 11 punts. Una etapa molt condicionada per les baixes a l’equip, sancions i lesions que han condicionat a l’equip cavero en el primer tram de temporada. I tot això, després d’haver certificat l’ascens tan anhelat des de la tercera catalana, vuit temporades més tard, fent una campanya històrica, on quedaven en primera posició amb 72 punts després d’haver cedit dos úniques derrotes en tota la lliga i haver acumulat dinou jornades consecutives sense perdre, cedint quatre empats en les primeres dinou jornades de lliga.
Ara es trobava sense equip. I afrontarà la seua tercera etapa com a entrenador de la UE Rapitenca, després d’haver assolit el retorn de l’equip a tercera divisió la temporada 2021-2022. La primera etapa a l’equip de la Devesa, va ser durant set temporades en les quals va viure l’etapa daurada del conjunt rapitenc. Abans, va exercir de tècnic des de la temporada 2007-2008 fins a l’exercici 2013-2014, després de recalar al conjunt del Montsià procedent des del conjunt de Jaén, el Carolinense. Posteriorment, es feia càrrec del CF Amposta, el juvenil A de l’Escola de Futbol Formatiu Terres de l’Ebre i el CD la Cava.
Debuts d’Edgar Samper i Guerra
En la passada jornada es produïen dos estrenes amb l’equip. Dos vells coneguts de la parròquia rapitenca: el davanter Edgar Samper i el central Guerra. Dos jugadors que arriben al conjunt de la Devesa després del pas per segona catalana amb el CD la Cava i el CF Ulldecona. Tots dos retornen al club després del pas de Samper per equips com el Tortosa Ebre a primera catalana o l’Aldeana de segona catalana i en el cas de Guerra, després d’haver viscut el descens de la Lliga Elit amb la UE Rapitenca. S’incorporava a l’equip del Montsià al mercat d’hivern de la temporada passada. Samper, que ha coincidit amb Teixidó a la Cava, també va viure amb el tècnic l’ascens a primera catalana la temporada 2021-2022, sent una de les peces claus en atac de l’equip rapitenc.
Tant Samper com Guerra ja van disputar els primers minuts amb la camiseta blava, en la derrota al camp de la Fundació Esportiva Vilafranca, dissabte passat. Els dos van entrar des de la banqueta. Edgar Samper va entrar al terreny als seixanta-quatre minuts de partit en substitució d’Edu Benítez i Guerra va substituir a Pol Benito als setanta-dos minuts de joc.

