La vuitena edició del Memorial Juan Tomàs Ballano, Chicharro, va servir per a coronar al Tortosa Ebre com a màxim vencedor d’este torneig, amb tres edicions consecutives en les quals s’ha imposat el conjunt tortosí. Carlos Gilabert va inaugurar el marcador amb un gol matiner quan només s’havien jugat quatre minuts, resultat amb què els equips van arribar als vestidors. A la represa, Pau Miralles —amb una rematada de cap al segon pal— i Lluís Espinach —a la recta final— dictaven la sentència per als de Jordi Fabregat, que van imposar la superior categoria.
Presentació dels tres equips
L’acte es va encetar en la tradicional presentació dels tres equips amateurs, que enguany tindrà en competició l’entitat de la Santa Creu, amb les autoritats presents al terreny de joc. Després de la sortida individualitzada de totes i tots els components de les tres plantilles —primer l’equip femení de nova creació, després el conjunt filial de 4a Catalana i en darrer terme el conjunt que competirà a la 2a Catalana—, se van fer els discursos protocol·laris de Sergi Escoda, capità del primer equip, en representació de tots els membres de les plantilles; Dani Fernández, tècnic de la primera plantilla, va parlar en representació de l’equip tècnic dels tres equips verd-i-blancs. Posteriorment, va ser el president de l’entitat Cristian Roglan qui es va dirigir al públic. El van seguir Montse Pegueroles, representant territorial de l’esport a la Generalitat de Catalunya; el delegat territorial de la Federació Catalana de Futbol, Hernan Subirats; l’alcalde de l’EMD de Jesús, Víctor Ferrando, i va tancar els parlaments Jordi Jordan, alcalde de Tortosa. Tots van destacar l’aposta del club envers l’esport femení amb la creació d’un equip amateur i la millora de les instal·lacions. L’alcalde Víctor Ferrando va remarcar que els treballs de manteniment i la instal·lació dels nous vestidors mostren que “estem responent en la mesura del possible al creixement exponencial que està tenint el club, amb disset equips de futbol base en l’actualitat, més els tres equips amateurs”.
Reconeixements
Durant el transcurs de la nit, l’acte va servir per a retre homenatge a diversos membres que han tingut un protagonisme destacat. Jordi Tomàs va recollir una placa commemorativa pels anys que ha defensat la verda, al mateix temps que les pubilles de l’entitat feien entrega d’un ram de flors a la familia de Juan Tomàs Ballano. Al descans del partit, se va lliurar un obsequi a Ramon Roglan i Àlex Garrigós per haver repintat tota la Santa Creu i haver habilitat una zona d’activació a l’estadi, així com la zona de cantina. I, al final del partit de presentació, dos membres que han hagut de dixar la junta directiva per diferents motius, Àngel Portilla (després de set anys en els quals ha compaginat les tasques de directiu, vicepresident i coordinador de futbol base) i Jordi Vallespí (després de quatre temporades fent les tasques de secretari), van rebre el seu reconeixement.
Noèlia Tomàs, filla de Juan Tomàs Ballano, va fer el lliurament al capità verd-i-blanc Sergi Escoda del trofeu que acreditava al Jesús Catalònia com a subcampió d’esta vuitena edició i el seu germà Jordi Tomàs, va lliurar-li al capità del CF Tortosa Ebre, Marc Ayuso, el distintiu que els otorgava el fet de convertir-se en el màxim conjunt amb més edicions al memorial que organitza el CF Jesús Catalònia.
Galeria d’imatges:
Fotos: Anna Calvo