Olivier Delfosse i Chelsea Lee van confirmar la condició que els situava entre els principals favorits, inscrivint per primera vegada el seu nom al palmarès de l’Ultra Ebre Swin Marathon, que es disputava entre Tivenys i Amposta, a la catorzena i més internacional de les edicions de la prova, amb un 58%, de nedadors pertanyents a nou diferents països,el 14% catalans i el 28% de la resta de l’estat espanyol.
La climatologia i el cabal del riu en aquesta ocasió van ser un factor que va propiciar una de les edicions més ràpides d’una prova molt exigent, on alguns participants van haver d’abandonar per lesió, arribant un total de 35 a la meta.
El veterà nedador belga, que al mes d’agost quan finalitzi la Noruega Glommadyppen, es coronarà com a rei de la Marathon River Swin Series, va ser el més ràpid, i l’únic participant a baixar de les cinc hores amb un registre de 4:49.41, en fer el trajecte de 30 quilòmetres de l’embarcador de Tivenys al del Club Nàutic Amposta. Delfosse per fi va poder celebrar el triomf, després d’haver ocupat la segona plaça a les edicions del 2022 i 2023.
En segona posició i primera femenina, va entrar Chelsea Lee de Malàisia, que a més es va coronar com la primera reina de les sèries de la Marathon River Swin, amb un temps de 5:01.02.
La segona i tercera posició masculina van per al cambrilenc Joan Carles Adell, 5:03.02, tercer de la general i primer màster-50, i l’incombustible Jordi Cervera, 5:20.33, la sisena posició que representa la seua millor actuació en la prova. A més, a la competició per parelles denominada couple, el trofeu que porta el seu nom, es va imposar en la modalitat mixta amb Vicky Font, vencedora en l’edició del 2022, que en aquesta va marcar el setè millor temps, 5:20.38.
La segona femenina i quarta classificada va ser la italiana Laura Volpi, 6:05.56, vencedora a les edicions del 2023,2021 i 2019, i la tercera, cinquena de la general, Abril Rius, 5:18.26. La representant del CN Tarraco, tot i rebaixar en més de 20 minuts la marca de la passada edició, no va poder repetir el triomf aconseguit el 2024.
El rècord, continua en possessió del nedador de Torrejón de Ardoz, David Alcolado amb 4.21.38 i la mexicana Bárbara Viazzo, 4.52.24, aconseguits el 2020, que es manté com l’edició més ràpida.
El valencià Daniel Ponce amb tres victòries (2012, 2013, 2016), i la italiana Laura Volpi (2019 vencedora absoluta, 2021, 2023) i Joana Mercadal de Ciutadella (2012, 2013, 2014), continuen liderant el palmarès.