Jeremy Alcoba (Kawasaki WorldSSP Team), es manté en la octava posició del Campionat Mundial de Supersport (World SSP), disputada la octava prova del calendari, que no va ser gaire propicia per als seus interessos, quedant-se sense puntuar en la segona jornada a causa d’una caiguda.
Per primera vegada a la història del campionat, la graella del Mundial de Supersport (WorldSSP) es va enfrontar al nou circuit de Balaton Park durant la sessió Tissot Superpole del Round d’Hongria. Bo Bendsneyder (MV Agusta Reparto Corse) va aconseguir la pole, seguit pel segon classificat del Mundial, Can Oncu (Yamaha BLU CRU Evan Bros Team), i Oli Bayliss (PTR Triumph Factory Racing).
El pilot de Jesús va tornar a portar la seva Kawasaki Ninja ZX-6R 636 a territori desconegut durant la seua temporada de debutant en aquesta categoria, quan es va enfrontar al repte del nou circuit de Balaton Park per primera vegada, un circuit ajustat i intens de 4,075 km de llargada.
Alcoba va col·locar la seua moto en desè lloc a la graella de sortida després de la classificació de la Superpole, amb grans esperances d’un resultat encara millor a la primera cursa WorldSSP de 18 voltes del cap de setmana hongarès.
L’inici de la primera cursa de WorldSSP, es va endarrerir a causa d’un accident anterior amb diversos pilots. No es va escurçar la durada prevista de 18 voltes. Quan va començar la cursa, Jeremy va fer una bona sortida, mantenint-se en el primer tram de carrera en al dècima posició, però no va trobar el ritme general que ell i el seu equip esperaven després del seu dur treball el primer dia.
Jeremy es va trobar al capdavant d’una lluita entre quatre pilots, i després en la 14a posició general. La segona cursa va ser la primera d’aquest any en què Jeremy no ha sumat cap tipus de punts, resultant particularment desafortunada per a ell i el seu equip, ja que va arribar després d’un contacte amb un altre pilot.
Havia començat l’última cursa abans de les vacances d’estiu des de la 13a posició de la graella, i després va passar ràpidament a la novena posició a les primeres corbes. Al revolt sis de la segona volta, un altre pilot va tocar la seu moto i va anar a terra, acabant amb les seves possibilitats realistes de sumar punts. Després d’inspeccionar la seva moto, va optar per continuar a la cursa per obtenir informació valuosa perquè el seu equip treballi durant les properes vacances d’estiu.
Jeremy Alcoba reconeixia que havia estat un cap de setmana molt difícil: “No hem trobat una bona sensació al final. Hem tingut algunes dificultats a les dues curses. En la segona he intentat estar al capdavant al principi de la cursa. No he fet una bona sortida, però a la primera corba he tingut sort i he entrat a la P9. Però a la segona volta, un altre pilot m’ha tocat i he caigut. No hem tingut sort. He intentat aixecar la moto i fer algunes voltes per entendre algunes coses per a les properes curses. Estic content per la informació que hem pres al final, però el cap de setmana no ha estat tan bo perquè ara és la pausa d’estiu i no hem pogut tenir un bon resultat per gaudir. Intentaré fer un reinici per estar concentrat a la propera”.
El pilot jesusenc havia aconseguit dos punts a la primera cursa de Balaton WorldSSP, el dissabte 26 de juliol, i encara és vuitè al campionat, amb un total de 107 punts a 12 del francès Valentin Debise que es setè. L’italià Stefano Manzi augmenta la seua renda al capdavant sumant 294 punts, seguit del turc Can Oncu amb 235 i Jaume Masià amb 191.
Ara tindrà lloc una pausa d’estiu de cinc caps de setmana en acció competitiva abans que WorldSSP torni a funcionar entre el 5 i el 7 de setembre, a la seu habitual de WorldSSP, Magny Cours, a França.