Focs, pirotècnia i un gran ambient, acompanyat per les notes «La presó del Rei de França», de la Companyia Elèctrica Dharma, han representat el tret de sortida a l’espectacular Trencacims, que després de dos anys sense poder disputar-la amb tota normalitat a causa de la Covid-19, ha recuperat les seues millors sensacions. Les dues proves de la Ultramarató i Ultra Trail, els participants han desafiat les fortes ratxes de vent que ha bufat durant tota la jornada.

En la Ultramarató de 75 quilòmetres i més de 5.300 metres de desnivell, el triomf ha estat per a Abel Carretero amb un temps de 6:17’10», seguit de Diego Arroyo, 6:19’00», Alejandro Mayor, 6:25’19» i Jonathan Cuesta, 6:29’44». El podi femení ha estat configurat per la campiona Yasmina Castro, guanyadora amb un temps de 8:28’13», amb segon i tercer lloc respectivament per a Marisa Villagrasa, 9:16’13» i Teresa Hinojosa, 9:27’08».


En l’Ultra Trail primera prova de la Copa Catalana de Curses d’Ultraresistència, s’ha imposat Aleix Todà amb un temps de 9:13’59», amb segon lloc d’Isaac Salvat, 9:17’03», i tercer d’Aitor Tomàs, 9:27’39». Entre les participants femenines, la més ràpida ha estat Silvia Trigueros, invertint un temps de 12:18’48», completant el podi Alba Alemany amb 13:18’41» i Laia Gilibets, 13:31’05.

Demà diumenge tindrà lloc la Mitja Marató de 24km i 1800+, segona prova de la Copa Catalana de Curses per Muntanya i tercera del circuit de les Terres de l’Ebre. Hi han inscrits 350 participants. També la Marxa popular no competitiva de 13 km i 700+ que compta amb 160 inscrits. També es disputaran les curses per als més petits de casa en modalitat infantil, cadet, juvenil i junior amb distàncies adaptades a la seua edat i amb un total de 70 inscrits.

