Paüls serà escenari aquest cap de setmana de la tretzena edició de la Trencacims, i la SkyRace de 36 quilòmetres farà història i serà Campionat d’Espanya de clubs, Campionat de Catalunya de Clubs i Copa Skyrunner National Sèries. També es disputaran les modalitats Trail de 54 quilòmetres, la Mitja Marató de 24 quilòmetres i la Marxa de 13.
Com és tradició, la sortida de dissabte a les sis del matí estarà a càrrec de lo Golafre. Les notes musicals i la pirotècnia, marcaran un cap de setmana amb centenars de corredors i corredores, així com amants de la muntanya. Més de 1000 corredors, amb majoria de l’elit de les curses de muntanya espanyols, s’acostaran a Paüls per disputar alguna de les diferents distàncies que ofereix la prova, en l’incomparable marc del Parc Natural dels Ports.
Dissabte, a les 6 hores de la matinada, s’efectuarà la sortida de la Trail Trencacims, amb un recorregut molt exigent de 54 quilòmetres amb 4000 metres de desnivell positiu, que corona el Tossal d’Engrillo (1072 m), la Punta de l’Aigua (1092 m), la Punta del Vacarissal (1073 m), la Moleta de les Canals (1070 m) i l’Espina (1180 m).
A les 8.30 hores, sortiran els participants de la Skyrace, en aquesta ocasió la prova reina, que decidirà els millors clubs d’Espanya i catalans, ja que, a més a més del Campionat d’Espanya de Clubs, també es disputarà el Campionat Català d’Entitats tindrà un recorregut de pur skyrace amb 36 quilòmetres i 2600 metres de desnivell positiu on no faltaran pedres i cims.
En la segona jornada de diumenge, a les 8:30 hores del matí, es farà la sortida de la Mitja Marató, la prova més curta, amb els seus 24 quilòmetres i 1800 metres de desnivell positiu, en un recorregut que també coronarà el Tossal d’Engrillo, la Punta de l’Aigua i el Joan Gran.
Una hora més tard, a les 9.30 hores del matí, es donarà la sortida a la Marxa no competitiva i amb un recorregut de 12 quilòmetres amb 759+. Una cita que podrà ser seguida en directe per Esport3.

