Aitor Tomàs (CE Trencacims) va ser el més ràpid en finalitzar el recorregut de l’Ultra Trail Guara Somontano, en una edició vibrant marcada per la duresa del terreny i la calor.
Des de l’inici l’esportista de Santa Bàrbara que en l’anterior edició no va poder participar en la prova, recuperant-se d’una lesió, va dominar amb pas ferm la prova, i va entrar, en primer lloc, a la meta amb un temps de 8:53:00, demostrant que és ja tot un referent estatal en les proves de llarga distància.
En segona posició, tot i que amb més d’una hora de diferència, va travessar la meta el basc Jon Ánder Azpiazu, 9.59.14, amb el francès Ximun Minjou,10.07.06, completant el podi.
La calor, la duresa del terreny i l’ambient únic d’Alquézar van marcar una edició vibrant de l’Ultra-Trail Guara Somontano 2025, referència nacional del trail.
Van finalitzar la carrera 102 dels 177 inscrits, espanyols i amb presència també del 42% dels participants d’altres països com Andorra, Regne Unit, Bèlgica, Alemanya, Dinamarca Suïssa i fins i tot els Estats Units i especialment francesos.
Tot i el canvi de recorregut, que es reduïa dels 102 km del passat any als 82 quilòmetresi 4.700 m+, la prova reina de l’Ultra-Trail Guara Somontano va tornar a mostrar tota la seva duresa en un recorregut que combina ascensos interminables, trams tècnics i zones més rodadores, destacant els espectaculars paisatges del Parc Natural de la Serra, amb algunes de les seues zones més característiques.
La sortida es va efectuar des d’Alquézar per baixar fins al Rio Vero, traspassar les famoses Passarel·les del Vero i de nou passar per Alquézar, seguint fins al Mesón de Sevil, Pedro Buil, Collado del Mesón, Coll del Balces, Mascún, la població abandonada d’Otín, Dolmen de la Llosa Mora i novament Mascún, Delfin del Mascún, i ascens de nou a Rodellar Coll S. Martín, Serra del Balces, Tranco de las Olas arribant a l’inici del temible mur, seguint de tornada a Sevil, i en descens fins a la meta d’Alquézar.
Juntament amb el planenc Aitor Tomàs, van competir corredors de gran nivell i prestigi internacional com els navarresos Xabier Zarranz i Carlos Ciprés, Raúl Macarro, Nacho Cabal, Miquel Buj, Samuel Obaya, David Gay, Jon Ander Azpiazu, Roger Peix, Juan Ballo i Luís Hernanz I entre els francesos Sebastien Soulans, Bastien Ladaurade i Sebastien Berdou.