Comença una nova edició del Campionat de Món en FIM X-Trial, amb la prova aquest dissabte que es disputarà en el Poliesportiu d’Andorra la Vella, un escenari amb capacitat per a 5000 espectadors, on acostuma a jugar l’equip de bàsquet del Morabanc Andorra de la lliga ACB. Será el retorn a l’activitat de l’especialitat en pista coberta després de la situació provocada per la pandèmia de la Covid-19. Els pilots tornaran a entrar en acció un any i mig després d’inactivitat d’aquesta competició.
Per a Adam Raga (TRRS) serà la seua vint-i-unena edició consecutiva, després del seu debut en el 2001,finalitzant en onzena posició. El pilot d’Ulldecona compta amb quatre títols en el seu dilatat palmarés, aconseguits de forma consecutiva amb Gas Gas del 2003 al 2006.
Amb 39 anys segueix mantenint la motivació i il·lusió per sumar un altre podi, en una competició en un format més reduït que mai, amb tan sols dos proves incloses en el calendari, que comença amb la prova andorrana i finalitzarà el 21 d’aquest mes de novembre amb la prova del Palau Sant Jordi de Barcelona, en produir-se la cancel·lació de la resta de proves previstes.
Toni Bou (Repsol Montesa HRC), als seus 35 anys, defensa títol i parteix com a principal favorit per aconseguir la que seria la seua quinzena corona mundial consecutiva de la modalitat.
Entre la resta de pilots aspirants al podi, destaca la presència de Jeroni Fajardo (Sherco), Jorge Casales (Gas Gas) i Jaime Busto (Vértigo), juntament amb altres joves pilots que estan en clara progressió com Gabriel Marcelli (Montesa) o Miquel Gelabert (Gas Gas), juntament amb els ja més experimentats Matteo
La prova es disputa aquest dissabte amb inici a les 18:00 hores, i per r a aquesta temporada, el sistema de competició manté totes les seues característiques anteriors per la qual cosa, després d’un pas individual per les zones dels 9 participants per la primera ronda, els 6 millors disputaran la segona agrupats de tres en tres a efectes classificatoris.
Posteriorment, els segons de cada grup lluitaran pel tercer esglaó del podi i els primers per la victòria final.