ESPORTS // El Mundial XTrial 2021 es veu obligat a retardar el seu inici i escurçar el nombre de proves, ja que la cita que havia d’iniciar-lo en la localitat francesa de Vendée ha estat cancel·lada; per tant, el pilot faldut Adam Raga tindrà menys activitat.
Abans ja s’havia confirmat el retard del Mundial de Trial a l’aire lliure a causa de la cancel·lació del TrialGP del Japó, ara li toca la mala notícia al Mundial XTrial, ja que la primera cita que s’havia de celebrar a la localitat francesa de Vendée ha estat cancel·lada a causa de la crisi sanitària de la covid-19 i les restriccions de viatge que s’hi associen.
La FIM, la Federació Francesa de motociclisme, el promotor del campionat 2Play i l’organitzador de l’esdeveniment han pres la decisió de cancel·lar la prova a Vendée que estava prevista per a l’1 de maig al pavelló de Mouilleron-li-captiu.
Per tant, el calendari del campionat del món queda reduït de sis a cinc proves i s’ha actualitzat de la següent manera: dissabte 2 d’octubre, Marsella (França); divendres 15 d’octubre, Chalon-sur-Saône (França); dissabte 06 de novembre – Andorra la Vella (Andorra); diumenge 21 de novembre – Barcelona; dissabte 27 de novembre – Braga (Portugal) .
Noves normes a l’estatal
Adam Raga i la resta de pilots participants al campionat d’Espanya de Trial 2021 ja coneixen les principals novetats d’esta edició, que començarà en terres gallegues el dia 18 d’abril, condicionada per les mesures de sanitat i seguretat de la covid-19. A causa d’això tampoc es mantindrà la zona de qualificació, i l’ordre de sortida es realitzarà atenent els resultats de la cita anterior.
Entre les novetats n’hi ha algunes que segur que suscitaran nombroses crítiques, com la reducció del temps per a veure les zones dissabte a 2 hores, o les bonificacions de punts per a arribar abans de l’hora límit. Com fins ara, al CET els pilots disposaran de 3 hores de temps per a realitzar la primera volta i 2 hores per a la segona, però ara es bonificarà amb un punt menys per cada 5 minuts que el pilot arribe abans de l’hora límit, i en cada volta. Es limita a 2 hores per a veure les zones dissasbte, que no agradarà gens a pilots, i la desaparició de la targeta de puntuació. El sistema de control de classificació serà totalment nou, completament telemàtic, a càrrec del programa TrialGo.