El teló del Campionat del Món de X-Trial s’alçarà aquest diumenge a Barcelona, la ciutat on es va crear aquesta especialitat cap al 1978 i l’escenari del Palau Sant Jordi, que acull la prova des de principis de la dècada dels noranta.
En la seua quaranta setena edició, el Trial Indoor de Barcelona, serà per segon any consecutiu, la primera cita del Mundial XTrial 2024, que representarà el debut en la competició d’Adam Raga com a pilot oficial de la marca Sherco. El diumenge els vuit millors pilots del món s’enfrontaran a Barcelona, amb 6 proves puntuables, i l’espectacle assegurat.
El d’Ulldecona, sis vegades campió al Palau Sant Jordi, l’última en l’edició del 2019, arriba amb il·lusions renovades, a la seua prova més motivant, després del seu recent fitxatge per Sherco, amb una nova moto, finalitzant amb molt bones sensacions en la seua primera actuació el 13 de gener passat a Sheffield, on el pilot faldut de 41 anys: va acabar segon per darrere de Toni Bou.
En la competició, torna a sortir com a favorit, Toni Bou (Montesa). El pilot de Piera, 17 vegades campió del món indoor, defensa títol i és també l’últim guanyador a Barcelona, però amb les victòries de fa només uns dies del britànic Toby Martyn (Montesa) al Trial Indoor de Chambéry i de Jaime Busto (Gas Gas), segon classificat la passada edició del Mundial, a Tolosa per davant de Bou, fan que la competició comenci amb més al·licients que mai. Estarà en joc el primer lideratge del Mundial 2024, en el que també competiran Gabriel Marcelli (Montesa) tercer classificat al Mundial X-Trial de l’any passat, i el gironí Aniol Gelabert (TRRS).
Adam Raga és l’únic pilot que, a excepció de Bou, ha guanyat un Mundial. En va sumar 4 consecutius a cobert, entre els anys 2003 i 2006, que s’afegeixen als aconseguits a l’aire lliure el 2005 i 2006. Afronta aquesta temporada amb molta il·lusió “Després de les lesions que vaig tenir l’any passat, tinc ganes de lluitar per les posicions del davant. He tingut un debut somiat amb Sherco. Canviar de moto després de tants anys no ha estat fàcil, però tinc molta motivació i em sento competitiu“.
La prova començarà a les 17:00 hores, i cadascun dels vuit pilots, recorrerà 5 zones amb un temps màxim total de 5 minuts i d’acord amb la normativa de penalitzacions habitual. Tota zona que el pilot no hagi completat o iniciat un cop esgotat el temps implicarà 5 punts de penalització. En cas d’empat es classificarà primer el pilot que hagi invertit menys temps total al recorregut.
En la segona zona, es reduirà el pas per les 5 ones amb un temps màxim total de 4 minuts. Les penalitzacions s’estableixen de la mateixa manera que a la primera volta.
Els tres primers classificats disputaran la final prevista a les 19:35 hores, amb un recorregut per 6 zones. En cas d’empat es classificarà primer el pilot amb menys punts de penalització a la segona volta. Els marcadors de tots els finalistes passen a zero i els tres pilots recorren alternativament cadascuna de les zones. En cas d’empat es disputarà una zona de desempat. Si persisteix l’empat a punts, primer es classificarà el pilot que hagi invertit menys temps a recórrer la zona de desempat.
Les 6 zones de la prova seran: Universae amb grans blocs de formigó; La Vanguardia-Món Esportiu RAC1, RAC105 de grans mòduls metàl·lics; ELF en grans estructures metàl·liques; Hebo format per grans caixes metàl·liques; Montesa de grans mòduls metàl·lics, i Solo Moto de grans caixes de fusta. A les 20:10 hores s’efectuarà l’acte de lliurament de premis