El pilot d’Ulldecona Adam Raga ha posat el punt i final de forma brillant a la seua carrera com a pilot en competició oficial, desprès de pujar al podi en la sèptima i última prova del Campionat d’Espanya de Trial, disputada a la localitat alacantina de La Nucia, el passat cap de setmana. La cursa s’havia d’haver disputat just el cap de setmana després de la Dana que va assotar la província de València però, per motius evidents, va decidir ajornar-se al 30 de novembre i 1 de desembre. La prova, duta a terme per l’Equip Off Road La Nucía, va ser molt bona i en el millor entorn possible, la Ciutat Esportiva Camilo Cano.
Tot i que la cursa de La Nucia va anar a parar a les mans de Gabriel Marcelli, la segona posició de Jaime Busto va ser suficient perquè el pilot de GasGas s’emportés la victòria a la màxima categoria del trial espanyol, de pronòstic molt incert en els últims anys, degut a l’absència de Toni Bou.
Adam Raga va acomiadar la seva llarga i extraordinària carrera esportiva amb una tercera posició a Alacant, pujant també al tercer esglaó d’aquesta edició del Campionat d’Espanya, desprès de disputades les vuit proves a Arteixo (2), Gironella, Benahavis, Pobladura de las Regueras (2), Camprodón i La Nucía.
El pilot d’Ulldecona va pujar al podi en les dos proves a la població gallega d’Arteixo, Camprodón i La Nucia, sempre amb la tercera posició.
En aquesta última prova, Jaime Busto que arribava com a líder es disputava el títol amb Gabriel Marceli, mantenint una emocionant lluita des de l’inici, amb Marcelli situant-se líder en la primera volta amb 6 punts, només 2 de diferència sobre Busto, amb Adam Raga amb 11, també amb opcions.
A la segona volta Busto va cometre més errors i amb un parcial de 12 no va poder evitar la tercera victòria de la temporada de Marcelli, que repetia la penalització del primer gir i totalitzava 15 en sumar tres punts per temps, davant als 20 de Busto. Raga amb 23 va completar el podi, mentre la resta de pilots van finalitzar molt més enrere. Alex Canales va ser quart, seguit de Gerard Trueba Aniol Gelabert, Sondre Haga i Gil Vila.
Brillant palmarès
La segona posició va servir a Jaime Busto (Gas Gas) per revalidar el títol de campió per quart any consecutiu, amb un total de 151 punts. Gabriel Marcelli (Montesa) va pujar al segon esglaó amb 143, i al tercer Adam Raga (Sherco), amb 108. En quarta posició s’ha classificat Aniol Gelabert (TRRS), amb 94, seguit d’Álex Canales (Sherco), 86; Jorge Casales (TRRS), 80; Álex Trueba (Beta Trueba), 70; Gil Vila (Vértigo), 62; Pablo Suárez (Montesa), 91, i Sondre Haga (Gas Gas), que només a participat en l’última prova amb 9.
Adam Raga ha finalitzat la seua trajectòria en competició oficial del Campionat d’Espanya de trial a l’aire lliure amb sis títols estatals, l’últim aconseguit al 2020, i el primer el 2004, continuant amb els del 2005, 2007, 2008 i 2010. Nomès Toni Bou amb 11 i Jordi Tarrés amb 9, tenen un millor palmarès que el pilot d’Ulldecona, que a més acumula 9 sots campionats, i un tercer lloc.
Futur vinculat amb Sherco
En les últimes setmanes s’ha especulat bastant sobre el futur d’Adam Raga, una vegada anunciada la seua retirada com a pilot en competicions oficials. El pilot en una de les nombroses entrevistes que s’han publicat, aquesta a Infobae, reconeixia que tot i els comentaris rebuts per part de molta gent, de que encara estava en condicions d’oferir un bon rendiment i lluitar entre els millors, feia temps que havia pres la decisió de posar punt i final a la seua carrera com a pilot en competicions oficials “La decisió de retirar-me la vaig prendre ja fa mesos. Fa molts anys que estic competint i em costa estar al màxim nivell. També es fan durs els entrenaments i cal afegir que he patit diferents lesions en els últims anys”.
En quan al seu futur existien rumors d’una possible vinculació amb Honda, que vol competir al Mundial Trial2 amb el seu prototip de trialera elèctrica, amb què ha vençut les tres proves del campionat del Japó en què ha participat Takahisa Fujinami. Alguns comentaris apuntaven a possibles converses amb Adam Raga, però des de la pròpia Honda sembla que es desmentir aquesta opció. Un altra possibilitat és que Adam tot i anunciar la seua retirada com a pilot d’elit, podria estar interessat a córrer en una categoria inferior, però actualment la seua relació amb Sherco és molt bona i tot apunta a que es confirmarà la seua continuïtat com a desenvolupador i potser com a Team Manager.