Era més que un partit. Hi havien tres punts en joc molt importants per a les aspiracions de dos equips que arribaven invicte a n’aquesta confrontació i la sort li va somriure al Jesús Catalònia de Pau Alegria, que continuen líder invictes del grup després de sumar set victòries en set compromisos disputats i havent superat a un rival directe com la Cava, que fins aleshores només havia cedit un empat davant el Roquetenc.
Sortien més posats i millor adaptats a les dimensions reduïdes del terreny de joc els verd-i-blancs que ràpidament en una incursió de Lluís generaven la primera opció clara per fer moure el marcador, quan marxava de dos defensors per la línia de fons i rematava dins la frontal de la petita trobant la espectacular intervenció de Figo per evitar el primer gol del partit. El duel seguia parell i la tensió per la importància dels punts en litigi es feia palesa, fins que arran d’un servei de córner executat per Aleix, Pau Valmaña refusava en primera instància al primer pal i el rebuitg li tornava a caure a Aleix que ficava una centrada mil·limètrica al cap d’Iniesta que aprofitava el desajust visitant per enviar l’esfèric al fons de la xarxa. El gol feia estirar les línies als blanc-i-blaus i Guille va posar a prova a Àlex amb una rematada creuada a la que responia amb encert el porter jesusenc. Però al fil del descans, un servei de banda de John el sacava per a Sergi Escoda a l’interior de la gran, era derribat per darrera per Guille que l’empentava i l’àrbitre assenyalava els onze metres. Un penal que van protestar molt els jugadors, la banqueta i el públic visitant en considerar l’acció molt rigorosa. El ‘pitxixi’ Aleix no errava des del punt fatídic amb una rematada ajustada al costat del pal dret de la porteria de Figo, que no podia fer res per a evitar el segon gol abans de marxar als vestidors.
Arriscaven els de Jordi Roca i Joan Miquel Vilaplana, sortint a la represa amb l’equip més avançat, un fet que aprofitaven els jesusencs per tenir tres ocasions claríssimes on podien haver segellat el triomf. La primera en una escapada d’Aleix que volia donar l’assistència de la mort per a Gordo, però la mà providencial de Figo evitava el tercer (56′). Prèviament la Cava va protestar un possible penal sobre Miguel (59′). Poc més tard en un servei de córner des de l’esquerra, que sorprenia a Figo i tocava al travesser amb el que hagués suposat un gol olímpic (60′). I un minut més tard, Aleix dins la frontal de la petita rematava a boca de canó i Figo se la trobava desviant la pilota ‘in extremis’. Després de l’assetjament local, els visitants que van arriscar deixant línia de tres al darrera, van tenir en una primera falta rematada amb el cap de Pau Valmaña que controlava bé Àlex. No va poder fer el mateix el porter verd-i-blanc quan després d’assenyalar-se una falta molt protestada sobre Manelet, el servei de la falta lateral tornava a ser pentinada per Valmaña que l’allotjava al mateix escaire amb 13′ minuts per davant més l’afegit. Pràcticament en temps de descompte una nova falta comesa sobre Manelet (que era fora l’àrea però que l’àrbitre incomprensiblement va fer sacar des damunt de la frontal) era sacada per Imanol però la pilota es perdia directament fora i li donava els tres punts als locals.
Sala de premsa:
Pau Alegria es mostrava molt satisfet per la gran victòria aconseguida “hem sabut sofrir, hem sabut treballar, en un partit que haguéssim pogut sentenciar abans i hem acabat demanant l’hora. Tot i això, sortíem dominant la confrontació i més intensos que la Cava tot i no crear perill en excés fins que a la sortida d’un córner ens avançàvem al marcador. Al segon temps no vam saber matar el partit tot i generar tres arribades claríssimes en que podíem haver fet el tercer i el quart. No ho vam fer i arran d’una falta encaixàvem el gol que finalment ens va fer patir fins al final. Però aquí va sortir el caràcter defensiu i el compromís dels meus jugadors, que estem defensant fèrriament, amb molta intensitat que ens va poder fer amarrar tres punts de doble valor” sentenciava Alegria.
Per al segon entrenador de la Cava Joan Miquel Vilaplana “sabíem que no era un camp fàcil, un camp petit, on costa molt poder jugar en joc combinatiu i on ens tocava ser bastant directes. Ho havíem entrenat durant la setmana i penso que durant la primera part el joc va ser molt parell, amb poques situacions de gol per als dos equips, i nosaltres poder ens vam excedir de buscar el joc massa directe pels jugadors que tenim i la manera de jugar que volem imposar” ens comentava Vilaplana que afegia que “quan els partits són tant parells, en una acció a pilota aturada on vam tancar el primer pal se’ns avançaven al marcador“. “Al final de la primera meitat per a nosaltres s’ha produït l’acció clau del partit, en assenyalar-se un penal molt dubtós quie l’àrbitre que no ha estat a l’altura en tot l’enfrontament, ha assenyalat el punt fatídic quan l’empenta del nostre jugador ha estat molt lleu. Amb el gol d’Aleix, que no perdonava se’ns ficava el partit molt coll amunt” així de contundent es mostrava el segon entrenador visitant. “Nosaltres amb el partit molt complicat, vam decidir al descans no ser tant directes i intentar construir el joc passant pel mig del camp i no anar tant a buscar als puntes i avançar les línies en busca del gol que ens donés vida. Aquest factor d’arriscar permetia les contres locals en que ens van perdonar i no van poder matar el partit destacant a Figo amb un parell de grans intervencions que ens han mantingut amb opcions i amb el gol que retallava distàncies acabàvem tancant al Catalònia. Una autèntica llàstima!” sentenciava el tècnic cavero.
La classificació:
Podeu veure la classificació després de la setena jornada de la lliga de la tercera catalana al grup 1 clicant la imatge inferior:
La propera jornada:
Partidàs en majúscules el que se li presenta la propera jornada al Jesús Catalònia visitant el municipal del segon classificat, el Gandesa, en un nou partit de doble valor dels punts. Tres punts separen als dos equips a la taula classificatòria i els de la Terra Alta posaran a prova el fet de mantenir-se invictes aquesta temporada dels de la Santa Creu. Serà un autèntic partidàs que s’iniciarà a partir de les 16 hores del diumenge amb arbitratge del col·legiat tarragoní Ruben Díaz Calero. Per la seva banda, la Cava mirarà de sobreposar-se a aquesta primera derrota de la temporada i intentant no despenjar-se de la lluita per la primera posició tenint en compte que juguen els dos primers entre si, rebent a casa la visita del Godall a partir de les 16 hores de la tarda de diumenge amb arbitratge del col·legiat ebrenc Mehmed Topchu.