El CFS Tortosa va aconseguir sumar una victòria importantíssima que l’acosta a un sol punt de la permanència, imposant-se en el derbi de rivalitat comarcal a l’AES la Sénia que va veure trencada la inèrcia positiva dels darrers quatre partits on havia encadenat quatre jornades consecutives sense perdre que li havien permés obrir un petit forat respecte a les places complicades del grup.
Sortida en tromba dels tortosins, conscients de la importància d’aquest partit, en un primer temps on van perdonar clares situacions de gol que malgrat tot podien culminar als onze minuts mitjaçant una rematada d’Ivan Sánchez que els permetia posar-se en avantatge. Reacció immediata dels seniencs que pràcticament en l’acció següent i amb la senyalització d’un penal Jordi Garcia no fallava i li permetia als del Montsià restablir la igualtat al marcador (12′). El gol, els donava l’estímul necessari per a capgirar la situació i buscar la porteria tortosina amb més assiduïtat però perdonaven clares opcions per a fer el gol que els avancés a l’electrònic marxant al descans amb la incertesa de l’empat a un, amb tot per a decidir de cara als segons vint minuts de joc.
A la represa, seguia la mateixa tònica en què acabava la primera meitat desaprofitant situacions clares per marcar fruit de l’encert dels defensors locals i un Víctor incommensurable sota pals, que acabaria sent el protagonista d’excepció del partit. Els de Joan Accensi, molt disciplinats com en les darreres setmanes, van saber-ho aprofitar per a marcar i tornar-se a posar per davant al marcador amb un gol obra d’Alexis (25′). El duel seguia oferint una intensitat elevada fins que Víctor prenia el protagonisme en la recta final del compromís, en tres ocasions pràcticament consecutives a falta de sis minuts per a la conclusió que decidien el partit amb els seniencs buscant el gol de l’empat pressionant amb el joc de cinc amb el porter-jugador (podeu veure amb el vídeo adjunt l’acció del cinquè gol que decidia el xoc). A les acaballes Francesc tancava el resultat definitiu fent el segon gol que servia per maquillar el resultat definitiu (39′).
La classificació:
Podeu clicar a la imatge per a veure la classificació del grup 3 de de la Divisió d’Honor catalana, després de disputar-se la dinovena jornada de lliga:
La propera jornada:
Una victòria que els permet superar a l’Amposta (proper rival a la lliga) a la classificació i situant-se a un sol punt del Vinyols. Els d’Accensi afrontaran un partit a cara o creu al pavelló municipal de la capital del Montsià en un duel que serà molt important per a la permanència. A la primera volta la victòria va ser per als de la capital del Baix Ebre que s’imposaven per 4 gols a 3 en el que representava el primer triomf dels tortosins a la lliga. Ara el partit arribarà amb situacions completament inverses. Per als dos conjunts es presenta com una final per optar a la permanència que es disputarà a partir de les 17 hores del dissabte.
Per la seva part l’AES la Sénia es posarà al dia disputant un doble compromís. Dissabte visitaran al Vinyols a partir de les 20 hores de la tarda. Un partit a cara o creu entre dos conjunts que lluiten per evitar les places de descens i que estan situats a tan sols tres punts. Els seniencs miraran de recuperar les bones sensacions després de caure al derbi davant el Tortosa que va tallar la seguida de quatre confrontacions seguides sense perdre.
Diumenge es tornaran a desplaçar fora de casa visitant disputant l’únic partit que els hi queda pendent a la pista del Lleida Esportiu davant un rival que atravessa per un molt bon moment de forma, després d’haver-se situat segon a la classificació amb dos punts de marge respecte al Sicoris. Serà un partit exigent per als del Montsià que jugaràn aquest compromís en menys de vint-i-quatre de diferència, a partir de les 19 hores.