Jeremy Alcoba afronta la catorzena prova del Mundial de Moto-2, amb el GP Emilia Romagna, que es disputarà el 22 de setembre al circuit italià de Misano Marco Simoncelli. El pilot de Jesús sortirà amb l’objectiu de recuperar les millors sensacions i trencar la ratxa negativa de les últimes proves.
Va començar bastant ferm la competició, puntuant en 9 de les primeres 10 carreres, GP Qatar a Lusail (4); GP Portugal a l’Algarve (5), GP Las Américas als Estats Units (8); GP Espanya a Jerez (8); GP França a Le Mans (5), GP Catalunya a Montmeló (13), la seua millor actuació amb un quart lloc; GP Països Baixos a Assen (3); GP Alemanya a Sachsenring (2), i GP Gran Bretanya (9). Només es va quedar sense puntuar en el GP d’Italia a Mugello en la sèptima prova.
Després de la quinta carrera disputada a Le Mans, Alcoba va entrar en el selecte grup del top-10, situant-se en novena posició, en la que es va consolidar disputades les proves als circuits de Montmeló, Mugello tot i no puntuar, encara que després del GP dels Països Baixos va ocupar l’onzena posició, i actualment en catorzè amb 57 punts, a 39 de Tony Arbolino, que tanca la llista del top-10, acusant el fet de no puntuar en les tres últimes proves del GP d’Àustria al Red Bull Ring, GP Aragón a Motorland Alcanyis i San Marino a Misano.
Futur incert
Resten set proves per finalitzar el Mundial de Moto 2, la pròxima el GP Emilia Romagna a Misano, i a continuació el GP Indonesia a Pertamina Mandalika el 29 de setembre; GP del Japó a Resort Motegi el 6 d’octubre; GP Austràlia al Philip Island el 20 d’octubre; GP Thailanda al Chang Internacional el 29 d’octubre; GP Malàisia Shepang Internacional el 3 de novembre, per finalitzar el 17 de novembre amb el GP de València al Ricardo Tormo de Xeste.
Jeremy Alcoba tindrà com a objectiu remuntar posicions i tornar a ser tant competitiu com en la les proves de la primera part del campionat, mentre es pot aclarir més el seu futur, que no sembla vinculat a l’equip Yamaha VR46 Màster Camp Team.
Tot i que encara està tot per decidir en les primeres posicions del Mundial de Moto 2, comencen a produir-se les primeres noticies sobre les novetats per la pròxima temporada. El CFMoto Aspar Team ja ha anunciat oficialment el fixatge de Dani Holgado per al 2025, en la que el pilot alacantí farà el seu debut en la categoria intermèdia del Campionat del Món de Motociclisme.
Segons alguns articles apareguts en la premsa especialitzada en motociclisme, encara que no s’ha confirmat cap noticia de forma oficial, tot apunta a que l’actual equip Yamaha VR46 Màster Camp Team dirigit per la VR46 Racing, passarà properament a les mans del Prima Pramac Yamaha Racing. Serà part de la planificació a llarg termini de la marca d’Iwata, mentre que VR46 ha preferit continuar la seva relació amb Ducati a la categoria reina, deslligant-se dels japonesos.
Dins de l’estructura satèl·lit, Gino Borsoi, el director de l’equip, ja ha indicat en diverses ocasions, que el Mundial de Moto 2, és un dels objectiu per al futur, i Paolo Campionoti propietari de l’equip ja ha comentat en diverses ocasions les pretensions d’establir una estructura a la categoria intermèdia del mundial, encara que sense gaires detalls.
Sembla que el pla de Yamaha, és afegir una estructura satèl·lit més a MotoGP ia sobre poder cultivar els seus joves pilots des de Moto2 al seu propi equip per després ajudar-los a pujar a la categoria reina. Tot i que de moment són tot especulacions, i segons la confirmació de Gino Borsoi sembla confirmar una decisió que podria ser imminent.
De moment, en la futurible estructura seguirà militant Ayumu Sasaki, ja que el pilot japonès oficialment té contracte amb Yamaha fins a finals del 2025. No obstant, la sorpresa podria arribar pel segon pilot, i tot apunta que l’italià Tony Arbolino té moltes possibilitats de recalar a l’equip, degut a l’estancament del seu ascens a MotoGP, ja que, finalment, no hi ha lloc per a ell.
Això provocaria la marxa i no continuïtat de Jeremy Alcoba, que en els últims anys no està tenint la necessària continuïtat.
Tres temporades a la categoria
Jeremy Alcoba està competint per tercer anys consecutiu al Mundial de Moto 2, categoria en la que va debutar després de set temporades en Moto 3. En la temporada del seu debut, el 2022 va competir amb l’equip alemany Liqui Moly IntactGP, sent el guanyador de la tercera edició del Triumph Triple Trophy, i la temporada 2023 va estar a les files de l’equip Gresini Racing, en t la seua segona etapa a les files de l’equip italià. Enguany està competint a les files de l’equip del Correos Prepago Yamaha VR 46 Màster Camp, marca vinculada a Yamaha, amb l’equip creat per la fàbrica d’Iwata en col·laboració amb Valentino Rossi per fer créixer les seues futures estrelles a MotoGP.
El pilot jesusenc va començar a competir com a pilot de Monlau Motosport des de 2013, seguint després una clara línia ascendent. El 2016 va debutar al FIM CEV Moto3 Junior World Championship enrolat a les files del Junior Team Estrella Galicia 0,0, amb el que va continuar el 2017, acabant la temporada en quinta posició.
En el 2018, no va aconseguir va aconseguir podis a València, Catalunya, Aragó i novament a València i a més va fer el seu debut al Campionat Mundial de Moto3 corrent com a wild card els grans Premis d’Espanya i Aragó amb el Junior Team Estrella Galicia 0,0, a més va córrer el Gran Premi de Tailàndia reemplaçant Arón Canet amb l’Estrella Galicia 0,0.
El 2019 es va unir al Laglisse Academy manejant una Husqvarna. En la seva quarta temporada al FIM va obtenir tres victòries, nou podis i tres poles, aconseguint una ratxa de vuit podis consecutius entre la cursa a Le Mans i la primera cursa a València, proclamant-se campió del món júnior. Alcoba va participar amb al Kömmerling Gresini Moto3 als grans premis d’Àustria i la Gran Bretanya i al Gran Premi de la Comunitat Valenciana, a la cursa va ser partícip de la caiguda múltiple que va provocar la suspensió de la cursa i no va poder ser part de la represa de la mateixa. Les seves bones actuacions com a reemplaçament i el seu títol mundial júnior, li van obrir la porta per disputar la temporada 2020 amb el Kömmerling Gresini Moto3 i donar el salt el 2021 al Mundial de Moto 2.