El pilot d’Alcanar聽Marc Alcoba s’ha comprom猫s per competir aquesta temporada que ve amb l’equip Honda Laglisse, aparcant moment脿niament la MotoE, amb l’objectiu d’aconseguir fer hist貌ria al motociclisme espanyol.
Honda Laglisse 茅s el vigent campi贸 estatal de SBK, t铆tol obtingut per Tito Rabat, que intentar脿 revalidar el pilot d’Alcanar el 2023. Alhora ser脿 el pilot substitut de l’equip Junior GP i SBK. El repte d’Alcoba 茅s assolir el t铆tol, que el convertiria en l’煤nic pilot espanyol a assolir les tres corones m茅s significatives estatals, despr茅s d’haver guanyat a Moto 3, i SSP.
El seu debut ser脿 el primer cap de setmana del mes d’abril, amb la primera prova al Circuit 脕ngel Nieto de Jerez, i el campionat continuar脿 per aquest ordre els 15 i 16 del mateix mes a Motor Land Arag贸n a Alcany铆s, a Val猫ncia, 13 i 14 de maig al Ricardo Tormo, al circuit portugu猫s d’Estoril, 10 i 11 de juny, i despr茅s del parentiu estival, tornar脿 l’activitat al circuit de Navarra , 17 i 17 de setembre, al mes d’octubre, 28 i 29, est脿 prevista la segona prova a l’脌ngel Nieto de Jerez, finalitzant la competici贸 els dies 18 i 19 de novembre al circuit de Barcelona-Catalunya.
Marc Alcoba espera ansi贸s l’inici d’aquesta nova etapa com a pilot “estic molt il路lusionat en aquesta temporada, ja participo en un projecte guanyador, que em permetr脿 lluitar per assolir un dels meus objectius de guanyar la triple corona estatal“, un objectiu al qual dedicar脿 tots els seus esfor莽os aquesta temporada “he considerat que aquest any 茅s l’idoni per poder fer hist貌ria, i per aix貌 he decidit fer un par猫ntesi al Mundial, per poder preparar amb m茅s dedicaci贸 i esfor莽 aquest objectiu que tant em motiva“.
Finalitzada la temporada passada, Alcoba va ser un dels pilots guardonats a l’acte dels Premis RACC MotorSport, celebrat a l’Hotel Hilton Diagonal de Barcelona, on es distingeix els pilots del club que han aconseguit triomfar a les diferents disciplines del motor. Als seus 22 anys, continua sent un pilot amb molta projecci贸 de futur. Es va iniciar a la Copa Polini de minimotos, on va ser subcampi贸. Posteriorment, va fer el salt a l’Open RACC, on va ser campi贸. Creixent en categories petites, el 2013 i el 2014 va tornar a tocar l’猫xit a la Copa Honda CBR250R, per saltar al nacional de Moto3 Sport Production el 2015 amb una Honda oficial del Promoracing i aconseguint ser el rookie de l’any. El 2016 va fer el salt al campionat de Stock600 el 2017, repetint com a millor rookie. El 2018 va aconseguir imposar-se en la categoria de 600 cc, participant tamb茅 al Campionat d’Europa de Moto2, on va acabar 12猫. L’any seg眉ent, va fer el salt a la categoria m茅s gran del certamen, l’ESBK, acabant tercer el 2020 a la general, amb les potents 1.000 i competint colze a colze amb mites com Carmelo Morales. Posteriorment, el 2021, va fer el salt al World Superbike, baixant a una cilindrada menor a la categoria de Supersport 600 amb l’equip Yamaha MS Racing i la seva Yamaha YZF R6, per貌 una inoportuna caiguda el va deixar sense poder brillar prou despr茅s de lesionar-se al bra莽, en un campionat mundial on les seves bones actuacions el van portar a la Copa del M贸n de motos el猫ctriques, on va competir la temporada passada amb Openbank Aspar Team.