Adam Raga de 42 anys, en la recta final de la seua brillant trajectòria com a pilot de trial, acumula dos edicions consecutives del Mundial de Trial a l’aire lliure sense pujar al podi, un fet que no es produïa des de l’any 2001, quan ocupava la quinta posició. Després les seues actuacions han estat molt regulars, amb els títols aconseguits els 2005 i 2006. En la resta d’edicions ha estat sub-campió en 19 ocasions, i tercer en quatre. En la passada edició va acabar quint, influint de forma negativa la intervenció quirúrgica que va patir.
Ara continuarà l’activitat, però per a afrontar les últimes proves del Mundial de Trial en pista coberta, amb la disputa de les tres que resten, el 5 d’octubre al Poliesportiu d’Andorra la Vella, el 26 d’octubre amb la prova d’Estònia a Tallinn, i el 16 de novembre a Pamplona.
Abans el pilot d’Ulldecona disputarà el Trial de les Nacions 2024, que tindrà lloc aquest cap de setmana formant part de la selecció espanyola que parteix com a principal favorita i té l’objectiu clar de guanyar i seguir amb el seu aclaparador domini.
Pobladura de les Regueras, a Lleó, acollirà el Trial de les Nacions 2024 on Espanya té l’objectiu clar de guanyar la competició masculina i de lluitar pel pòdium en femení. L’equip masculí dirigit per Jordi Prat, estarà format per Toni Bou, Gabriel Marcelli i Adam Raga.
La decisió de portar al pilot d’Ulldecona és un reconeixement de la Reial Federació Motociclista Espanyola en la recta final de la seua brillant carrera esportiva ja que, molt probablement, serà la última oportunitat de participar al Trial de les Nacions. Després d’haver guanyat cada any des del 2004, amb 19 triomfs consecutius, sense disputar-se el 2020 a causa de la pandèmia, Espanya domina la categoria masculina, sumant 29 títols, pels 5 de França, 4 del Regne Unit i 1 d’Itàlia, la majoria aconseguits en les primeres edicions.
Es mantenen les quinze zones que ja van albergar la darrera edició del campionat d’Espanya, encara que s’ha buscat apropar al públic per fer-les més accessibles i gaudir més de l’espectacle. Aquesta serà la sisena ocasió en què Espanya aculli el Trial de les Nacions després de debutar l’organització a Seva el 2000 i, posteriorment, celebrar-se a Còrdova 2007, l’Hospitalet de l’Infant el 2015, Baiona a 2017 i Eivissa el 2019.
El pilot d’Ulldecona va obtenir el primer títol el 2001 a la localitat francesa de Le Bresse, formant equip amb Marc Colomer i Marc Freixa, i es el pilot més premiat de la competició, amb divuit victòries, que li permet continuar sent el pilot amb més títols. Va aconseguir l’últim el 2022 en la prova disputada a Monza en territori italià.