Adam Raga afronta la recta final de la seua brillant trajectòria després d’anunciar, fa uns dies, que dixa la competició per a dedicar més temps a la família, encara que continuarà vinculat amb el trial i la marca Sherco.
El pilot d’Ulldecona s’acomiadarà als 42 anys, i amb més de tres-cents grans premis disputats, com un dels millors pilots de trial de tots els temps i havent aconseguit un total de sis títols mundials, quatre indoor (2003, 2004, 2005, 2006) -amb 8 subcampionats- i dos outdoor (2005, 2006) -amb 12 subcampionats-, als quals s’afegixen cinc títols del Campionat d’Espanya a l’aire lliure, dos a pista coberta i 19 títols del Trial de les Nacions amb la selecció espanyola.
En els seus inicis com a pilot júnior també va ser campió d’Espanya el 1997 i del Món i d’Europa el 2000. Els seus títols fins al 2015 van arribar amb la marca Gas Gas, i tot seguit amb TRRS, equip que s’estrenava sota la tutela de Jordi Tarrés, fins a finals del 2023, en què va unir-se en esta última campanya al seu actual equip, Sherco. Ara disputarà les tres últimes proves del Mundial de Trial a pista coberta, el 5 d’octubre a Andorra la Vella, el 26 d’octubre el GP d’Estònia a Tallinn, i el 16 de novembre a Pamplona.
El darrer títol
Adam Raga va sumar el dinovè títol del Trial de les Nacions en la seua última participació, en el que segurament serà el seu últim títol.
El pilot d’Ulldecona va formar part de la potent selecció espanyola amb Toni Bou i Gabriel Marcelli, la qual va aconseguir la vintena victòria consecutiva i confirma el seu domini aclaparador. La pluja del dia anterior a la prova va donar pas a un matí boirós i ennuvolat i l’adherència va ser escassa en les primeres etapes del desafiant recorregut del tradicional circuit de la població lleonesa de Pobladura de les Regueras, que combinava una barreja de trams fets a partir de roques enormes i troncs massius, amb riscos naturals traçats en una llera del riu que aprofitava al màxim les escarpades ribes circumdants.
El combinat espanyol va ser molt superior i després de la primera volta ja portava un clar avantatge, amb només 13 punts sumats, malgrat les 8 penalitzacions per temps, amb molta diferència sobre els italians que ocupaven el segon lloc. A la segona, l’equip espanyol va afegir 17 punts, més 4 de penalització per temps, per un total de 30, i va finalitzar la prova amb 42 punts. Va compartir podi amb Itàlia, que va ocupar el segon lloc amb 86, i França, el tercer amb 106. Després d’haver guanyat cada any des del 2004, sense disputar-se el 2020 a causa de la pandèmia, Espanya domina la categoria masculina i suma 29 títols, pels 5 de França, 4 del Regne Unit i 1 d’Itàlia, la majoria aconseguits en les primeres edicions. Raga va obtindre el primer títol el 2001, a la localitat francesa de Le Bresse, formant equip amb Marc Colomer i Marc Freixa, i ara es corona, amb Toni Bou, com el pilot més premiat de la competició, amb dinou títols.
En finalitzar la prova, Adam Raga no podia dissimular la seua satisfacció: “Ha sigut fantàstic, ha sigut el meu últim Trial de les Nacions, i acomiadar-me amb victòria és increïble, la veritat és que estic molt feliç”. Es mostra orgullós de la seua trajectòria i està molt agraït a la Federació Espanyola de Motociclisme “per donar-me l’oportunitat de guanyar este títol”, i es retirarà “content amb la meua trajectòria, ja que han sigut molts anys a l’elit sent molt competitiu”.
La decisió de portar el pilot d’Ulldecona al Trial de les Nacions com a component de l’equip va ser un reconeixement de la Reial Federació Motociclista Espanyola com a premi a la seua brillant trajectòria, en la recta final de la seua carrera esportiva.