IniciMotorMotociclismeEl pilot jesusenc Jeremy Alcoba, davant un nou repte

El pilot jesusenc Jeremy Alcoba, davant un nou repte

Jeremy Alcoba prepara la pròxima campanya, en la qual competirà per tercera temporada consecutiva al Mundial de Moto 2. En el 2022, l’any del seu debut en què va competir amb l’equip alemany Liqui Moly IntactGP, va ser el guanyador de la tercera edició del Triumph Triple Trophy, i esta temporada ha estat a les files del Gresini Racing, en el qual ha representat la seua segona etapa a les files de l’equip italià.

El 2024 formarà part de l’equip amb el japonés Ayumu Sasaki, del Correos Prepago Yamaha VR 46 Màster Camp, marca vinculada a Yamaha, amb l’equip creat per la fàbrica d’Iwata en col·laboració amb Valentino Rossi per fer créixer les seues futures estrelles a MotoGP.

Foto: Cedida

El pilot jesusenc ja va provar la seua nova moto i els pneumàtics Pirelli al circuit valencià Ricardo Tormo, en el primer test dels pilots per preparar la nova temporada, on va acabar en setzena posició.

Alcoba va necessitar poc temps per adaptar-se a l’entorn de l’equip i al canvi de pneumàtics de Dunlop a Pirelli per a tota la classe de Moto2 d’esta pròxima temporada.

Va acabar la primera sessió amb una millor volta d’1’33.898 s, que li va valer la sèptima posició, millorant fins a 1’33.709 s el seu millor temps del dia i finalitzar en vuitena posició del rànquing FP2. A la FP3 va fer 1’33.915 s, fet que el va situar en el lloc divuité.

Tanmateix, el seu temps més ràpid a la FP2 el va mantenir en la setzena posició del rànquing combinat. En total, Jeremy Alcoba va completar 67 voltes en total, experimentant bones sensacions per a la temporada que ve.

Ara recarregarà les piles durant les vacances d’hivern. Tornarà a l’acció l’any nou per a una prova privada al circuit portugués de Portimao, del 24 al 25 de febrer, i la prova oficial de Moto2 i Moto3 de Jerez del 28 de febrer a l’1 de març.

Gelete Nieto, director tècnic de l’equip japonés, està convençut que Jeremy Alcoba s’adaptarà ràpidament al nou equip: “Jeremy ja coneix esta categoria, però canviar d’equip sempre marca la diferència. Li agraden els pneumàtics Pirelli. Tenim molt bones sensacions i expectatives perquè sabem que té un gran potencial”.

Jeremy Alcoba reconeixia, també, que les sensacions havien estat positives. “Estic molt content. Els pneumàtics canvien realment la sensació amb la moto, però em vaig sentir bastant còmode des del principi, sobretot amb les dures. Amb el tou va ser una mica més difícil. Això sí, encara ens queda molta faena per fer, també pel que fa a la configuració de la moto. Hem treballat diferents aspectes, provant més maneres, i encara tenim temps d’entendre què ens funciona millor. Ha estat un bon començament i estic plenament motivat per al 2024”, va comentar el pilot jesusenc després d’este primer test.

Quatre proves a Espanya

Dorna Sports, SL, empresa organitzadora del Mundial de Motociclisme, ha confeccionat el calendari provisional de les 22 curses que configuraran la competició del 2024, en el qual s’inclouen quatre carreres en territori espanyol. Destaca el retorn, aquest pròxim any, de la prova del GP d’Aragó al circuit Motorland d’Alcanyís.

En les 22 curses del calendari, hi haurà quatre doblets i dos triplets de carreres seguides. La competició començarà amb el GP d’Espanya a Jerez del 26 al 28 d’abril i el GP de Catalunya de MotoGP del 24 al 26 de maig. Els pilots tornaran a Espanya del 20 d’agost a l’1 de setembre, amb la disputa del GP d’Aragó, i el Mundial tornarà a abaixar el teló al circuit valencià de Xest del 15 al 17 de novembre.

La primera part de la temporada constarà d’11 cites, i 11 més després d’una aturada estiuenca que es desenvoluparà després del GP d’Alemanya el 7 de juliol, i el de la Gran Bretanya del 2 al 4 d’agost.

Una de les grans novetats del calendari del 2024, serà el GP del Kazakhstan que es va cancel·lar aquest 2023 pels treballs d’homologació del traçat i els desafiaments operatius globals, ara ja amb el Sokol International Racetrack només pendent d’homologació.

El GP d’Hongria s’ubica com a prova reserva, i en cas d’haver-se d’incloure finalment al calendari del 2024, es disputaria al Balaton Park Circuit.

Foto: Cedida

La graella

Jeremy Alcoba ja coneix, a banda del calendari del Campionat del Món de Moto2 del 2024, quins seran els rivals que tindrà durant la temporada, en la qual competiran 30 pilots pertanyents a 15 equips i tres marques.

La majoria, un total de 12, ho faran amb Kalex. Jeremy Alcoba i Ayumu Sasaki amb el Correos Prepago Yamaha VR 46, tindran com a rivals a Celestino Vietti i Deniz Oncu (Red Bull KTM Ajo); Tony Arbolino i Filip Salac (Elf Marc VDS Racing); Somkiat Chantra i Mario Aji (Idemitsu Honda Asia); Jake Dixon i Izan Guevara (Gas Gas Aspar); Albert Arenas i Manu González (QY Gresini Racing); Arón Canet i Xavi Cardelús (Fantic Racing); Dennis Foggia i Diogo Moreira (Italtrans Racing); Barry Baltús i Zonta Van den Goorbergh (Fieten Olie Racing GP). Bo Bendsneyder i Jaume Masià (Pertamina Mandalika SAG); Joe Roberts i Marcos Ramirez (Only Fans American Racing). Dos equips amb Boscoscuro: Alonso López i Fermin Aldeguer (Speed Up Racing); Ai Ogura i Sergio Garcia (MT Helmets -MSI), i amb Forward, Àlex Escrig i Xavi Artigas (Foward Team).

Espanya, amb 12 pilots, és el país amb major presència, seguit d’Itàlia amb 3 representants, del Japó i els Països Baixos amb 2, i amb 1, Turquia, República de Txèquia, Tailàndia, Gran Bretanya, Andorra, Polònia, Brasil, Bèlgica, Estats Units, República de Sud-àfrica i Nova Zelanda.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

84 + = 87

Últimes notícies