IniciMotorEl RallyRACC Catalunya-Costa Daurada surt del calendari mundial de Ral·lis al 2020

El RallyRACC Catalunya-Costa Daurada surt del calendari mundial de Ral·lis al 2020

L’edició de 2020 ha estat l’escollida pel RACC per a sortir temporalment del calendari del Mundial de Ral·lis, una decisió que li permetrà disposar de tot un any per a negociar més implicació de les administracions i ampliar el nombre de patrocinadors de la prova, a més de consolidar una gestió econòmicament més sostenible.

Tal com està previst, enguany la 55a edició del Ral·li d’Espanya, RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, tindrà lloc del 24 al 27 d’octubre, i el RACC ha triat la primera rotació del Mundial de Ral·lis, davant la decisió de la FIA (Federació Internacional de l’Automòbil) d’establir un calendari amb rotacions que dona entrada a nous països.

El RACC, organitzador oficial de la prova des de fa 55 anys (les últimes 29 edicions integrada en el Campionat del Món), ha signat un acord amb el promotor del WRC, que garantix l’organització de la prova per al mundial el 2021 i 2022.

Per al RACC, en el context de rotacions que s’aplicarà a partir d’ara i que afectaran tots els països organitzadors, garantir-ne la celebració durant dos anys és un fet positiu que permet començar ja a treballar a fons amb este horitzó.

 

Sense trams de terra

El màxim responsable de la carrera, Amán Barfull, ha reconegut que en principi no es plantegen la possibilitat d’efectuar un canvi d’escenari, i que existixen moltes possibilitats que es puga mantindre a la Costa Daurada, però les marques venen reivindicant des de fa alguns anys la supresió dels trams mixtos, i tot apunta que en les properes edicions, com també ha indicat Barfull, només s’hi disputaran trams d’asfalt i se suprimiran els de terra. Per tant, el protagonisme que fins ara hi han tingut les Terres de l’Ebre és tota una incògnita.

El RallyRACC Catalunya-Costa Daurada va generar el 2018 un impacte econòmic en el territori de prop de 50 milions d’euros; va comptar amb més de 192.000 espectadors, un 15% arribats de l’estranger; i va transmetre la imatge del país a 93 milions d’espectadors de TV de tot el món, fet que aportava al territori la màxima visibilitat en l’àmbit mundial.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom
Captcha
10 + 4 = ?
Reload

Últimes notícies