El líder de la fase d’ascens va imposar la lògica en la visita a la capital del Montsià, en un partit desnivellat des de l’inici, amb un parcial contundent de 3 a 19 que ja va condicionar el transcurs del duel per al BFC GYM Club Bàsquet Amposta.
En el primer compromís de la segona volta a la seua pista les jugadores de Xosé Leyenda, van acusar els problemes per superar la defensa rival. Tan sols un llançament des de fora del perímetre amb un triple de Castell van poder tancar els primers deu minuts de joc amb un desavantatge de setze punts. A partir d’aquí, la resta de confrontació va resultar molt anivellada, tot i que les ampostines no podien superar els dos dígits durant els quatre quarts del compromís. El 6 a 8 amb el qual finalitzaven els segons deu minuts, deixava al descans el partit gairebé sentenciat després del -18 (9-27) amb el qual se n’anava als vestidors a l’equador del compromís.
Una dinàmica que no variava en excés durant la represa, acusant la falta de definició de cara a les cistelles respectives. Tan sols destacar la victòria parcial del conjunt de Leyenda a la tercera mànega, quan s’imposaven per 9 a 7, destacant el triple anotat per Ariadna Tomàs que significava el 16 a 31. Als darrers deu minuts, el llançament des de fora del perímetre que anotava la capitana de les locals, Paula Casajust, només arrancar el darrer parcial situava l’electrònic amb un -15 (21-36). No obstant això, la remuntada seria una missió impossible per a les ampostines que caien derrotades davant les del Baix Camp, que van fer un nou pas cap a l’ascens a primera, després de no haver cedit ni un sol punt des de l’inici de la lligueta decisiva on han sumat un vuit de vuit.
Amb vuit punts en set jornades disputades (li queda per recuperar el partit corresponent a la cinquena jornada de lliga a la pista del CB Vila-seca) el conjunt ebrenc ocupa la penúltima posició de la fase d’ascens. Esta setmana es desplaçaran a la pista de l’únic conjunt que han pogut superar dins de la lligueta, el filial del Reus Viorcam que va caure a Amposta pel marcador de 53 a 49. El duel es disputarà a partir de les 10:45 hores del matí del diumenge vinent.
FITXA TÈCNICA:
BFC GYM CLUB BÀSQUET AMPOSTA, 24 (9)
CB LA SELVA, 43 (27)
BFC GYM Club Bàsquet Amposta: Bosch, Bustos (1), Casajust (3), Nos, Adedjoumon (2) –cinc inicial- Larrarte, Reverter, Castell (11), Silva (1) i Tomás (6). 21 faltes personals i una tècnica a l’entrenador. 9/16 tirs lliures. Tres triples.
Parcials: 3-19; 6-8; 9-7; 6-9.
La classificació:
Podeu veure la classificació després de la novena jornada de la fase d’ascens de 1a territorial sènior femení (grup 1), clicant la imatge adjunta: