El Circuit de Calafat de l’Ametlla de Mar va acollir la tercera prova, organitzada per la Penya Motorista de Barcelona, una de les proves mítiques de la resistència catalana, les 3 Hores de Resistència Imperial Tàrraco de Calafat, prova puntuable per a la Copa Catalana de Resistència Clàssiques Asfalt, en el marc del Campionat de Catalunya de Velocitat, en la que van competir un total de 29 equips.
Algunes de les motos que es van veure competir al traçat de Calafat són d’un gran valor històric i pertanyents a les categories, Clàssic SSP Motos anys 1987-1989, Clàssic 500 Moto Fins any 1985, Clàssic SBK Motos anys 1987-1989, Clàssic 1000 Motos Fins any 1979, Clàssic 24H Motos anys 1980-1986.
Els més ràpids de la prova van ser els components de l’equip roquetenc Team Guzzi Motobox 1, amb els pilots Manel Segarra, Jan Garcia i Pascal Pegaz amb Yamaha OW 01, que van efectuar 110 voltes, guanyadors també de la categoria Clàssic SBK ( Motos 1,987/89), entrant a continuació els components de Procurve, amb Josep i Eduard Rojas i Xavier Guiteras, en segon lloc, i en tercer també a una volta dels guanyadors, AME Racing amb Adrián Araujo, i Àngel Tejero.
La quarta i última prova de la Copa Catalana de Resistència Clàssiques en Asfalt, es disputarà de nou al circuit de Calafat de l’Ametlla de Mar el 2 de novembre.