IniciHandbolEl tècnic tortosí, Oriol Ferré, amb l’objectiu complit al Balonman Cañiza

El tècnic tortosí, Oriol Ferré, amb l’objectiu complit al Balonman Cañiza

El Balonman Cañiza ha aconseguit una temporada més l’objectiu de la permanència, i es consolida com un dels equips ja tradicionals de la Primera Nacional masculina. El conjunt gallec, dirigit pel tècnic tortosí Oriol Ferré, va finalitzar la lliga regular al grup A, format per equips gallecs i canaris, en dotzena posició amb un total de 20 punts, com el Campicarn-Martinpex BM Porriño, que ha ocupat l’onzè lloc. El Balonmán Cañiza, en els 30 partits disputats, ha aconseguit 8 victòries, 4 empats i 18 derrotes, amb 837 gols a favor, una mitjana de 27,9, i 912 en contra, que representa un encaix de 30,4 per partit.

L’equip, que acumula onze temporades a la Primera Nacional, va certificar la permanència de forma matemàtica quan restaven quatre jornades per a finalitzar la competició, tot i la derrota a la seua pista davant el Bueu Atlètico Balonmán. Després va guanyar els dos següents partits per primera vegada en la categoria, a la pista del Calvo Xiria i, com a local, al BM Ribeiro Rodosa Ourense. Els dos últims tràmits van acabar amb derrota davant l’Automania Luceros i Attica 21 Hotels OAR Corunya.

La campanya del conjunt gallec encara ha sigut més meritòria, atès que han arribat molts integrants del planter al primer equip, fins a 10 jugadors locals.

Curiosament, en la passada temporada, l’equip, amb Adrián Pumar com a entrenador, va patir més per mantindre la categoria tot i finalitzar també amb 20 punts i ocupar la tretzena posició de la classificació.

Primera etapa gallega

Oriol Ferré, després de dixar terres aragoneses, i el BM Tarazona, va arribar a Galícia per a dirigir el Balonman Cañiza, de la Primera Nacional masculina, equip de la població d’A Cañiza, que es troba al sud-est de Pontevedra, a les fredes aigües del Miño, frontera natural amb Portugal. Amb 5.000 habitants, esta petita localitat gallega, capital de la comarca de Paradanta, destaca esportivament per la seua tradició de l’handbol.

L’entrenador tortosí, format al Centre d’Esports Tortosa, ha dirigit als seus 40 anys, per segona vegada, un equip de categoria nacional, després de ser el tècnic responsable la passada temporada del BM Tarazona. Abans va estar en un club amb una gran tradició d’handbol, com el Mislata de València, on exercia de coordinador del club i entrenador de l’equip juvenil.

Durant diverses temporades va estar a l’estructura de l’Handbol Huesca abans de recalar a Mislata. En la seua estada a Osca, va passar per diferents equips del club, fins i tot al cos tècnic del Bada Huesca, i va cursar els seus estudis de magisteri.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom
Captcha
5 - 3 = ?
Reload

Últimes notícies