Ian Barroeta va arribar a la semifinal de la vint-i-tresena edició del torneig internacional de la European Tennis categoria 1 sub-16, Memorial Juncosa, que per quinta consecutiva es va disputar a les pistes de terra batuda de les instal·lacions del Club Tennis Vic, amb la participació de 128 tennistes en el quadre de qualificació i final tant masculí com femení, de 25 diferents nacionalitats.
El tennista rapitenc no va poder accedir a la final en no poder superar en semifinals al jugador Aleix Galindo del CT Barcino, que es va imposar per 6-1, 6-4. Abans havia superats les tres eliminatòries disputades amb autoritat i sense cedir cap set, guanyant en primera ronda al mexicà Hamza Ibraheem Mohamed Mahmoud, 6-1, 6-2, en octaus de final a Oscar Darder del CT Barcino, 6-1, 6-1, en quarts a Marc Agustí del Club Tennis Salat, 6-4, 6-2.
Ian Barroeta disputarà el Campionat d’Espanya cadet, del 16 al 22 de juny, que tindrà com a escenari les instal·lacions del Club Tennis Llafranc de Palafrugell, inclòs en el quadre final, en la seua condició de numero vuit en el rànquing que lidera el madrileny Daniel Eusamio.