La Cursa del Vi de Gandesa, onzena i última del calendari com en les últimes edicions, va posar el punt i final al circuit del 2024 de la Running Sèries de les Terres de l’Ebre, després de les proves disputades a l’Ampolla, Cursa del Pont de Deltebre, Caspolino de Móra la Nova, l’Aldea, el Perelló, lo Balcó del Delta de Camarles, Jesús, lo Carrilet de Tortosa, Amposta i Jeroni Juan de Sant Jaume d’Enveja.
La prova organitzada per Idílic Turisme Esportiu i l’Ajuntament de Gandesa, en principi programada per al 17 de novembre, es va disputar diumenge dia 15 amb sortida conjunta des del carrer Reis Catòlics, darrere del Celler Cooperatiu de les dos curses de 5 i 10 quilòmetres amb recorregut pels carrers de Gandesa. Van participar un total de 156 atletes, 76 en la cursa de 10 quilòmetres i 80 en la de 5.
El veterà Musa Sowe va ser el més ràpid en efectuar el recorregut dels 10 quilòmetres, invertint un temps de 34.02, seguit pel sènior Gerard Mangrané, 34.02 i el sub-23, Aissa Ouchbab, 35.19. Les tres millors femenines van ser la sènior Marta Paulino, 40.16, segona la veterana Laura Pepiol, 44.39, i tercera la sub-23, Anna Rebull, 46.13.
En la cursa de 5 quilòmetres, triomf del sènior Joel Màrmol, 17.56, amb segon i tercer lloc respectivament del veterà Jorge Marqués, 18.03 i el sub-18, Pau Villamón, 18.09.
La primera femenia va ser la sènior Gemma Montesó, 21.25, seguida de la veterana Angeliina Díaz, 21.32 i la sub-18, Queralt Casacuberta, 22.20.
L’acte de cloenda de la temporada amb el lliurament de premis als participants més destacats i presentació del calendari del 2025 i les principals novetats previstes, serà el dissabte 18 de gener a les 19 hores, a l’auditori Marta Manzanares de Sant Jaume d’Enveja (al costat de l’Ajuntament).
Els campions d’aquesta edició han estat Youssef Abaghad i Laura Pepiol en els 10 quilòmetres, i Hugo Doomínguez i Alba Fosch en la prova dels 5.