Nùria Marco va estrenar el seu càrrec com a nova presidenta de la Federació Catalana d’Esgrima el passat cap de setmana a Sant Cugat del Vallès, amb motiu de la disputa del Campionat de Catalunya abasolut individual i per equips, disputat al ZEM La Guinardera, de la Zona Esportiva Municipal.
La seua proclamació es va produir el 30 de juny, en la reunió de la Junta Electoral de la Federació Catalana d’Esgrima (FCE), una vegada comprovat que, en el termini establert, no es rebés a les oficines de la Federació cap reclamació contra la llista provisional, amb una única candidatura presentada a la Junta Directiva de la Federació. Per tant, com només hi havia una única candidatura vàlida, d’acord amb el que determina el Reglament Electoral, ja no es va realitzar l’acte de votació, proclamant-se guanyadora la candidatura encapçalada per Núria Marco i Selma, com a presidenta de la Federació Catalana d’Esgrima i de la Junta Directiva formada per les següents persones: Albert Guart Torres, Anna Tomas Talarn, Carlos Bello Alavedra, Cristina Sastre Pérez, Cristóbal Pérez Vila, Elisabeth Sala Breton, Iolanda Agulló Burgui, Roger Señis Lopez, Stefano Schirone, Xavier Gasquez Rutés i Xavier Casadesús Solé. Un junta directiva amb bastantes novetats en relació a l’anterior, en la que continua l’ampostina Ana Tomás, que ocupava el càrrec de tresorera. En els pròxims dies s’acabaran de definir les funcions dels components de la junta directiva.
Un fet històric
Núria Marco passarà a la història per ser la primera presidenta, des de la fundació de la Federació Catalana d’Esgrima. El dissabte amb motiu de la disputa del Campionat de Catalunya, va començar una nova etapa, substituint en el càrrec a Miquel Ojeda, qui ha estat el president durant 12 anys i per al que Núria Marco va tenir paraules d’agraïment: “li agraeixo tota la confiança que ha dipositat en mi. És un orgull i un repte com a exesportista i amant de l’esgrima poder presidir la Federació Catalana d’Esgrima, i ho és encara més quan tinc l’oportunitat de ser la primera dona que ocupa aquest càrrec en els 101 anys d’història de la Federació”. Un agraïment que va fer extens a més persones, “també estic agraïda als qui m’han precedit per obrir camí i per facilitar el traspàs al màxim; a les 11 persones amb qui conformem la nova Junta Directiva i que s’han volgut sumar al projecte de manera altruista, i a tothom qui m’ha donat suport en aquest nou repte. Espero estar-ne a l’altura”.
Persona molt activa
Núria Marco Selma, de 36 anys, és la més menuda de tres germans. Va néixer a Amposta i la seua adolescència va estar marcada per la música i l’esport. Alternava els assajos a la Lira i els entrenaments a la Sala d’Esgrima d’Amposta amb els estudis al Ramon Berenguer IV. L’estiu del 2000 va entrar a formar part de la banda de la Lira Ampostina, faceta que ha anat compaginant amb la carrera esportiva. El setembre del 2001, va ser becada per entrenar a la Residència Esportiva Joaquim Blume i, dos anys després, al Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat.
Va cursar estudis de traducció i interpretació d’anglès i de xinès, que va complementar amb el màster de formació de professorat de secundària.
Com a component de la candidatura d’EA-AM, va iniciar-se al món de la política, entrant a formar part del cartipàs municipal de l’Ajuntament d’Amposta el 2019, i en els pròxims 4 anys continuarà com a 1a tinent d’alcalde i portaveu, a més de responsable de l’Àrea de Transformació Verda i Educació. També va ser vice-presidenta segona del Consell Comarcal del Montsià.
Com a component de la Sala Esgrima Amposta, continua en actiu, i en les dos últimes temporades, ha estat component de l’equip femení que s’ha proclamat campió de Catalunya. Des dels seus inicis va destacar en competicions internacionals amb la selecció espanyola, amb la consecució de la medalla de plata als Campionats d’Esgrima del Mediterrani del 2005 a El Caire sub-18, i l’octava plaça a la Copa del Món júnior el 2006 a Dijon. Va disputar també la Copa del Món de Barcelona, i el 2021 es va penjar la medalla de bronze a la Tirada Nacional de Valladolid.