IniciPoliesportiuCiclismeLes antenes de Caro seran el final inèdit de la primera clàssica...

Les antenes de Caro seran el final inèdit de la primera clàssica UCI de les Terres de l’Ebre

La pròxima temporada les Terres de l’Ebre comptaran amb una prova en l’àmbit internacional, que naix amb la intenció de consolidar-se i de promocionar estes comarques.
En el calendari de la campanya del 2024, difós ja per l’UCI (Unió Internacional de Ciclisme), s’inclou com una de les novetats la prova amb la denominació Clàssica de les Terres de l’Ebre, prevista per al 15 de juliol, data escollida per coincidir amb la jornada de descans del Tour de França. La carrera serà una de les incloses en el calendari espanyol de l’UCI, que arribarà abans de la Vuelta a Castella i Lleó.

El calendari professional espanyol masculí de carretera encara no està tancat, i es poden veure absències significatives, com la del GP València, la Volta a la Comunitat Valenciana, o la Clàssica d’Almeria, que tenen temps d’afegir-se.

La primera novetat tindrà lloc al febrer amb la Ruta de la Ceràmica-Gran Premi Castelló. La segona arribarà a l’estiu, amb la Clàssica Terres de l’Ebre, prova organitzada per Deporinter, que com a debutant també tindrà categoria 1.2, destinada a equips UCI ProTeam, terme utilitzat a partir de l’any 2020 per la Unió Ciclista Internacional (UCI) per anomenar un equip de la segona categoria del ciclisme en ruta masculí mundial, en la qual poden participar equips estrangers, continentals, seleccions nacionals i equips regionals i amateurs. Per sobre hi ha els equips de categoria UCI WorldTeam (màxima categoria mundial) i per sota els Continentals, considerada la tercera del professionalisme. Estos canvis es creen després d’una actualització al calendari internacional del ciclisme de carretera i s’integren en les tres divisions: UCI WorldTour (màxima a escala mundial), UCI ProSeries (segona divisió) i Circuits Continentals UCI (tercera divisió).

Promoció de la zona

La idea d’organitzar una prova ciclista d’alt nivell va sorgir el 10 de març del 2022, coincidint amb la presentació de l’equip del Controlpack, que va tenir lloc al Restaurant Molí l’Abad a la Pobla de Benifassà, en una conversa entre Joan Barberà, representant territorial de l’Esport de les Terres de l’Ebre, i Néstor Biosca, mànager general del conjunt senienc, en què es va tractar la idea de crear una important prova ciclista per a promocionar el sector turístic i empresari d’una zona amb molts atractius, que a més sempre ha tingut gran tradició ciclista. Per la seua categoria internacional, la prova pot tindre molta repercussió arreu de l’estat espanyol i serà retransmesa per Teledeporte, canal d’esports de Televisió Espanyola.

Espectacular recorregut

Després de la conversa entre Joan Barberà i Néstor Biosca, es van dur a terme diferents reunions institucionals, amb Albert Salvadó, delegat de Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, i alguns alcaldes de municipis i ciutats ebrenques, els quals van acordar organitzar la carrera amb Deporinter. Es tracta d’una empresa ubicada a Màlaga, però de propietaris catalans, presidida per Joaquim Cuevas, amb més de trenta anys d’experiència en l’organització de diferents esdeveniments esportius, socials i culturals a l’aire lliure, en una llarga trajectòria i domini intern de totes les professions relacionades amb l’organització, cobertura mediàtica i màrqueting de competicions esportives, destacant la Vuelta Ciclista a Andalusia Ruta del Sol.

De moment es treballa per concretar el recorregut d’una prova que comptarà entre 170 i 190 quilòmetres, per diverses poblacions ebrenques, que podria sortir des d’Amposta i transcorre pel delta de l’Ebre. El que es pot confirmar ja de forma gairebé definitiva, és que després de passar per Tortosa i Roquetes, els ciclistes es dirigiran al Port, finalitzant en l’espectacular escenari de les antenes del cim de Mont Caro, un fet fins ara sense precedents en la història del ciclisme, ja que en edicions de la Volta a Catalunya o la Vuelta a Espanya havia finalitzat al Portell. Els vehicles publicitaris i dels equips, efectuaran els últims 3 quilòmetres en autobusos de l’organització per poder ubicar-se en el reduït espai que s’obrirà amb motiu del final de carrera.

Serà, per tant, una prova plena d’atractius per als aficionats al ciclisme, que a més pot representar una important promoció d’estes comarques, però sobretot del Parc Natural del Port.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

56 + = 63

Últimes notícies