La prova de Ripoll va cloure la categoria reina del Mundial a l’aire, amb el títol ja decidit a la ronda anterior a favor del divuit vegades campió Toni Bou (Montesa), tenia com a principal al·licient la lluita per la resta de llocs del podi.
Al final el pilot de Piera va sumar la seua desena victòria de la temporada mentre Adam Raga va acabar en quart lloc de la prova, i no va poder pujar al podi del Mundial.
Les primeres zones estaven traçades sobre terraplens boscosos extremadament costeruts i esquitxats de pedres, passant a continuació cap a una sèrie de seccions molt tècniques en llits de rierols secs i imponents graons, en què els obstacles naturals es van veure superats per les enormes lloses de roca que componien l’espectacular zona final artificial, situada al centre de Ripoll.
El trio format per Gabriel Marcelli (Montesa), Jaime Busto (GASGAS) i el pilot d’Ulldecona, Adam Raga (Sherco), es disputaven des del principi la plata i el bronze.
Al final de la primera jornada, Toni Bou va acabar en primer lloc amb 19 punts de penalització, amb segon lloc de Jaime Busto amb 22; Gabriel Marcelli tercer amb 37, i Adam Raga, quart amb 43.
Les mateixes posicions es van repetir en la segona jornada amb 17 punts de Bou, 21 de Busto, 31 de Marcelli i 37 de Raga.
Ara continuarà l’activitat, però per a afrontar la recta final del Mundial de Trial en pista coberta, amb la disputa de les tres proves que resten, el 5 d’octubre al Poliesportiu d’Andorra la Vella, el 26 d’octubre amb la prova d’Estònia a Tallinn, i el 16 de novembre a Pamplona.
Abans el pilot d’Ulldecona disputarà el Trial de les Nacions 2024, que tindrà lloc el cap de setmana del 21 i 22 de setembre a Pobladura de les Regueras, a la província de Lleó, formant part de la selecció espanyola que parteix com a principal favorita i té l’objectiu clar de guanyar i seguir amb el seu aclaparador domini.
En la recta final
El podi final després de la disputa de les proves del Japó, Andorra, Italià, Alemanya, Bèlgica, França i la de Ripoll, l’han ocupat Toni Bou, campió amb 237 punts, seguit en segon lloc per Gabriel Marcelli amb 180, tercer Jaime Busto, 177, i quart Adam Raga, 151.
El pilot d’Ulldecona de 42 anys, en la recta final de la seua brillant trajectòria com a pilot de trial, acumula dos edicions consecutives del Mundial de Trial a l’aire lliure sense pujar al podi, un fet que no es produïa des de l’any 2001, quan ocupava la quinta posició. Després les seues actuacions han estat molt regulars, amb els títols aconseguits els 2005 i 2006. En la resta d’edicions ha estat sub-campió en 19 ocasions, i tercer en quatre.
En la passada edició va acabar quint, influint de forma negativa la intervenció quirúrgica que va patir.