Marc Alcoba competirà amb el SP 57 Racing Team, equip andalús dirigit per Jairo Pastrana, disputant el Campionat d’Espanya de Superbikes en la categoria SSP 600.
El pilot canareu, després d’aconseguir l’any passat el títol de campió d’Espanya de Superstock 600 cc., estava il·lusionat aquesta temporada per disputar l’Europeu de Moto 2. En principi va descartar algunes opcions, per un projecte que semblava més important, però al final no es va poder concretar i com indicava el propi Marc Alcoba en el seu facebook, “hem lluitat molt per disposar d’una moto molt competitiva, però al final no hem pogut aconseguir el pressupost necessari per completar el projecte de l’Europeu de moto 2, i actualment estic en la condició de pilot reserva, tant de l’Europeu de Moto 2 com del Mundial de Moto GP, esperant una oportunitat per poder competir i guanyar-me una plaça fixa”, i va valorar el suport rebut “Cal reconèixer el treball incansable de Dani Devhaive i del seu equip que l’ha intentat i ha posat tots els seus mitjans perquè pogués competir”
Marc Alcoba és un dels pilots espanyols amb més futur, com ho demostra el seu palmarès, actualment campió d’Espanya de Superstock 600, i abans Campió de la Copa Racc 50cc. 2007, de la primera i segona edició Europea de 250cc. CBR R 2013 i 2014 i tambè de Catalunya 250cc. 2014; d’Espanya Moto 3 SP. 2016 i Superstock 600cc. 2018.
Per no passar l’any inactiu, Marc Alcoba disputarà el Campionat Superbikes d’Espanya “vull agrair a SP 57 Racing Team i pneumàtics Michelin, l’opció que m’han donat de continuar en actiu i estar preparat per si m’arriba l’oportunitat”.
El ESBK o Campionat d’Espanya de Superbike arrenca la primera temporada amb aquesta denominació, sent la quinta des de la creació del RFME CEV arran de la internacionalització del FIM CEV, sent des de llavors la categoria reina del mateix, amb el nom de Superstock 1000. Alcoba competirà amb Christian Palomares com a representants del SP 57 Racing Team, i ho farà en inferioritat de condicions a la resta de pilots, ja que la competició va començar el 14 d’abril amb la prova al circuit Ángel Nieto de Jerez, sense encara la participació del pilot canareu. El Campionat consta de set rondes, dos amb doble màniga per a un total de nou carreres. Serà una ronda i una carrera més que el 2018, tot i que es mantenen els mateixos circuits en diferent ordre. La cursa extra es deu al fet que el traçat de Jerez comptarà amb dues rondes, la primera ja disputada i també l’última, que serà el punt final de la temporada el 3 de novembre.
El pilot d’Alcanar debutarà el 26 de maig al Circuit Barcelona-Catalunya, a continuació: 30 de juny, Circuit Ricardo Tormo de València; 28 de juliol, Motorland Aragó d’Alcanyís amb dos carreres; 1 de setembre, Circuit d’Albacete; 6 d’octubre, Circuit de Navarra, i i el 3 de novembre, Circuit Angel Nieteo de Jerez amb dos carreres. La competició tindrà ara amb Marc, a 11 pilots de nacionalitat espanyola, d’un total de 24, incloent tres de Portugal, dos de França i Itàlia, i un d’Argentina, Xile, Finlàndia, Japó, Noruega i Turquia.