L’Andotrans Team Torrentó, ha confirmat el retorn del canareu Marc Alcoba per competir amb l’equip fins a final de temporada al Campionat d’Espanya Superbike. Equip i pilot tornen a unir forces amb molta il·lusió, després d’obtenir amb 17 anys, el Campionat d’Espanya Stock 600 el 2018.
El pilot d’Alcanar es trobava inactiu, després de produir-se la rescissió del seu contracte el passat mes d’abril, amb l’equip del Team Honda Laglisse, abans de disputar-se la segona prova al Motorland Aragón d’Alcanyís, quan només s’havia disputat la del circuit Ángel Nieto de Jerez. S’havia compromés aquest 2023, per competir amb l’equip Honda Laglisse, aparcant momentàniament la MotoE, amb l’objectiu d’aconseguir fer història al motociclisme espanyol, intentant assolir les tres corones més significatives estatals, després d’haver guanyat a Moto 3, i SSP.
Finalitzada la temporada passada, Alcoba va ser un dels pilots guardonats a l’acte dels Premis RACC MotorSport, celebrat a l’Hotel Hilton Diagonal de Barcelona, on es distingeix els pilots del club que han aconseguit triomfar a les diferents disciplines del motor. El divendres 1 de setembre complirà 23 anys, i continua sent un pilot amb molta projecció de futur. Es va iniciar a la Copa Polini de minimotos, on va ser subcampió. Posteriorment, va fer el salt a l’Open RACC, on va ser campió. Creixent en categories petites, el 2013 i el 2014 va tornar a tocar l’èxit a la Copa Honda CBR250R, per saltar al nacional de Moto3 Sport Production el 2015 amb una Honda oficial del Promoracing i aconseguint ser el rookie de l’any. El 2016 va fer el salt al campionat de Stock600, i el 2017, va repetir com a millor rookie. El 2018 va aconseguir imposar-se en la categoria de 600 cc, participant també al Campionat d’Europa de Moto2, on va acabar 12è. L’any següent, va fer el salt a la categoria més gran del certamen, l’ESBK, acabant tercer el 2020 a la general, amb les potents 1.000 i competint colze a colze amb mites com Carmelo Morales. Posteriorment, el 2021, va fer el salt al World Superbike, baixant a una cilindrada menor a la categoria de Supersport 600 amb l’equip Yamaha MS Racing i la seua Yamaha YZF R6, però una inoportuna caiguda el va deixar sense poder brillar prou després de lesionar-se al braç, en un campionat mundial on les seues bones actuacions el van portar a la Copa del Món de motos elèctriques, on va competir la temporada passada amb Openbank Aspar Team.
Marc Alcoba ha declarat la seua satisfacció per tornar a l’equip navarrés “Estic molt content de tornar a casa. Quan era un adolescent, Andotrans Team Torrentó em va ajudar a créixer personalment i esportivament. És un equip molt especial per a mi, ja que hem compartit grans moments fins a arribar a conquistar el Campionat d’Espanya de Stock 600 el 2018. Vull agrair a tot l’equip aquesta nova oportunitat i sobretot a Ferran Torrentó, el Team Manager, tota la seva confiança que m’ha dipositat. Tinc moltes ganes de treballar de valent, gaudir damunt de la moto i poder celebrar més fites importants”.
La seua incorporació es produeix després de la marxa d’Oscar Gutiérrez pilot que ja no participarà amb l’equip a les carreres restants del present Campionat d’Espanya de Superbike, finalitzant la seua vinculació de 4 temporades, en les que va aconseguir, dos campionats el 2019 i 2020 a la categoria de SPP600.
El calendari del Campionat d’Espanya de Superbike, consta de 7 proves al calendari, i fins ara s’han disputat les del circuit Ángel Nieto de Jerez, Motorland Aragón, Ricardo Tormo de València, Estoril a Portugal, i queden pendents la quinta prova el 17 de setembre, on està previst el debut d’Alcoba al circuit de Navarra, per continuar a la competició en les dos proves que restaran, el 15 d’octubre a l’Àngel Nieto de Jerez i el 16 de novembre al circuit Barcelona-Catalunya de Montmeló.