IniciMotorMotociclismePrimer podi de la temporada per a Jeremy Alcoba amb espectacular remuntada...

Primer podi de la temporada per a Jeremy Alcoba amb espectacular remuntada a Portugal

Jeremy Alcoba va pujar per primera vegada aquesta temporada al podi en una prova del Campionat del Món FIM Supersport, pilotant una Kawasaki WorldSSP Team, única de la competició. En l’onzena i penúltima ronda de la temporada del seu debut en curses derivades de la producció, i alguns anys sense rodar pel circuit d’Estoril, el pilot jesusenc va protagonitzar una espectacular remuntada, començant la segona carrera en la vint-i-cinquena posició, des de la fila nou de la graella de sortida.

Alcoba que també va marcar la volta més ràpida amb 1:39.868 segons, va avançar 22 llocs, i en el tram final a Roberto Garcia (GMT94 Yamaha), entrant, en tercer lloc, a 2.574 de Stefano Manzi. Amb la victòria en la prova, el pilot italià es va proclamar campió quan només resta per finalitzar el Campionat, la prova del pròxim cap de setmana al circuit Ángel Nieto de Jerez. Al segon esglaó del podi va pujar l’alemany Philipp Oettl (Feel Racing WorldSSP Team), que entrava a 2.599 s del guanyador.

A Portugal les sensacions de Jeremy Alcoba, que feia sis anys que no trepitjava aquest circuit, van ser bastant bones, aconseguint ja una bona sèptima posició en la primera cursa, tot i haver començat en la part posterior de la graella de sortida.

A la classificació de la Superpole, celebrada divendres a la tarda, Jeremy era a només 1,254 segons del pilot més ràpid, però tot i això va acabar vint-i-quatrè a la graella final de la primera cursa.

Alcoba lògicament estava eufòric després de la prova “hem aconseguit la nostra primera posició al podi. Em sento increïble perquè ha passat molt de temps des que he estat al Parc Tancat. Vaig venir a aquest campionat per guanyar, però ha estat un any difícil. Em vaig prometre a mi mateix fer un podi abans d’acabar la temporada. Així que estic content per això. Divendres va ser molt dolent a la classificació de la Superpole, i no m’ho esperava. Fa sis anys, quan vaig ser aquí per última vegada a Moto3, vaig anar a la pole. Em vaig prometre a mi mateix que seria aquí on aconseguiria un altre podi. A l’escalfament de dissabte, l’equip va fer una molt bona feina, així que vam ser super ràpids a la primera cursa. Vaig començar 24è, així que va ser una remuntada difícil. Ahir a la nit vaig ser feliç perquè pensava que avui sortiria entre els deu primers llocs de la graella, però no, era el 25è lloc de la graella de diumenge. El dissabte vaig acabar una mica decebut, però després vaig pensar, ho faré millor a la segona cursa. L’equip va afegir una altra millora addicional a la configuració, i vaig ser molt ràpid. El ritme era increïble, i ho vaig gaudir com un nen. Els anava avançant per tot arreu. Vaig veure alguns dels millors durant tota la cursa i anava pensant, d’acord, un més… d’acord, dos més… En estos moments Només vull donar les gràcies a tothom que creu en mi”.

Després de les onze proves disputades, Jeremy Alcoba es manté en el top-10, ocupant la novena posició amb 159 punts, a 6 del pilot alemany Philipp Oettl, que és vuitè. L’italià Stefano Manzi, ja amb el títol a la butxaca, suma 425 punts al capdavant de la classificació general, seguit del turc, Can Oncu, 343 i el britànic Tom Booth-Amos amb 233. El pilot jesusenc és el segon dels representants espanyols, només per darrere del valencià Jaume Masià, que és quart amb 227.

Galeria d’imatges:

Fotos: Cedides

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom
6 + 5 = ?
Reload

Please enter the characters shown in the CAPTCHA to verify that you are human.

Últimes notícies