Les Terres de l’Ebre aporten quatre representants a la selecció catalana, que competirà amb 15 components al Campionat d’Espanya de Pista, elit/sub23 i paraciclisme, que tindrà com a escenari el Velòdrom Municipal de Galapagar de Madrid, que es disputarà el cap de setmana del 23 al 25 de febrer. La selecció catalana, que l’any passat va tancar el campionat com a millor equip, hi assistirà amb 6 elits, 5 sub23 i 4 paraciclistes. Els ciclistes amb vinculació ebrenca són en Elit, Manel Usach (Montroig Track Team), i en sub-23, Ivan Viladrich (PC Baix Ebre), Tomàs Deosdat i Jaume Villar (CE Montsià).
El Campionat d’Espanya de Pista va estrenar un nou format el 2023 a València, ajuntant per primera vegada les categories elit i sub23 amb el paraciclisme.
La selecció catalana va marxar d’aquella cita com a millor equip elit/sub23 amb nou medalles i va sumar també cinc podis en les categories de paraciclisme. Un any després, la delegació catalana viatja a Madrid amb l’objectiu de revalidar un palmarès que el situa al front del ciclisme en pista espanyol. La cita arriba tan sols unes setmanes després del Campionat d’Espanya d’Òmnium i Madison, que es va avançar a la resta de modalitats i es va disputar el 10 i 11 de febrer a la ciutat sevillana de Dos Hermanas, on van competir Ainara Inarejos i Ivan Rovira.
Entre els elits catalans hi serà els velocista Manel Usach, juntament amb Itmar Esteban i Gerard García, que repetiran la formació que l’any passat va aconseguir la plata a la velocitat per equips, i el fondista Erik Martorell, que fa dues setmanes va ser novè a l’òmnium estatal. La convocatòria sub-23 està encapçalada per Lucía García, que l’any passat va aconseguir l’or a l’eliminació sub-23 i el bronze a la velocitat individual en categoria absoluta. També hi seran Ivan Viladrich, Tomàs Deosdat, Jaume Villar i Marta Vilanova.