Sherco ha confirmat de forma oficial la seua vinculació amb Adam Raga. La setmana passada avançava un nou fitxatge per a la temporada 2024, però sense arribar a revelar de qui es tractava, només mostrant a les seues xarxes socials la seua silueta.
Era un secret de domini públic des de fa temps, encara que el fitxatge d’Adam Raga com a nou pilot oficial del Sherco Factory Trials Racing Team no s’ha anunciat oficialment fins aquesta setmana.
La marca francesa ha presentat a Adam Raga, i el pilot d’Ulldecona ha manifestat que es troba molt motivat per encetar aquesta nova etapa “conec Marc Teissier des de fa molt de temps. Sherco és una marca molt important en el sector del trial i l’enduro, i tenia moltes ganes de treballar amb ells. És un projecte molt interessant per a mi, per trobar àrees de desenvolupament per millorar i desenvolupar motocicletes. Vaig veure que el Marc m’atorgava molta confiança i reconeixia les meues habilitats, això és important per a mi. Ell sap que puc fer una bona feina a la moto i obtenir bons resultats”.
Raga, ha demostrat durant la seua trajectòria esportiva, ser molt fidel a les marques en les quals ha competit, concretament Gas Gas i TRRS, i ara reconeix que afronta aquesta nova etapa amb molta il·lusió ” és una empresa on se sent la passió i la motivació per desenvolupar motocicletes d’alt rendiment, però també el desig d’afrontar projecte i empreses molt més grans, i això m’agrada. Les coses es fan amb el cor, amb molta motivació, i això és el que busco”.
Adam Raga competirà al Mundal de TrialGP i al Mundial Indoor X Trial com a objectius principals, i també ho farà al Campionat d’Espanya. Però a més una de les funcions principals del pilot d’Ulldecona serà el desenvolupament constant de la moto, “la moto és un completament nou, que va sortir al mercat l’any passat i la seguírem millorant. L’objectiu és fer la millor moto de trial del món. Des que vaig començar a roda amb ella, he tingut molt bones sensacions, la base està molt ben dissenyada. Ara toca entrenar i adaptar-me a la moto per estar al cim i obtenir els millors resultats possibles”.
Hi han dues possibilitats sobre la moto que utilitzarà Adam a les competicions oficials, utilitzarà una 300 cc, però aquesta podria ser alimentada amb el nou sistema d’injecció o possiblement amb un carburador, a diferència de la resta de pilots oficials. Es parla fins i tot que podria sortir al mercat una versió limitada especial Raga amb carburador i components especials molt Racing, encara que per confirmar aquesta possibilitat haurem d’esperar.
El propietari de Sherco, Marc Teissier, destaca que una llegenda del trial forme part de l’equip, “Adam em va contactar per comunicar-me que acabava la col·laboració amb TRRS. Ens coneixem des de fa molt de temps, i li vaig dir que vingués a veure’m, per visitar Sherco i parlar, comentant que encara tenia ganes de córrer, i li agradava la moto. Va veure de prop les peces, el motor, 1.7 quilos més lleuger que el d’abans i li vaig dir que encara teníem feina d’ajust per a la categoria TrialGP”.
L’acord inclou també a part de competir com a pilot, al treball de desenvolupament de la moto per a la màxima categoria del Mundial, i la possible funció en el futur, quan es retire de la pràctica activa, per a treballar com a mànager de l’equip, com reconeix Teissier, “l’acord és que Adam ha de desenvolupar la moto per al campionat mundial, al que tinc una gran confiança, és apassionat, molt treballador, té una gran experiència en desenvolupament, i posteriorment s’encarregarà del trial a Sherco com a entrenador i mànager”.
Sherco és una empresa francesa, líder en la fabricació de motos a França. L’empresa va ser creada el 1998 per Marc Teissier i Andreu Codina, tots dos antics pilots de trial. La seu social i la unitat de producció de motos es troben a Nimes. Sherco fabrica motos de trial i enduro.
El debut d’Adam Raga amb Sherco, es produirà el 4 de febrer en la mítica prova del Palau Sant Jordi, primera del Campionat del Mòn X-Trial en pista coberta.