Després d’aconseguir adjudicar-se la tercera Lliga Nacional de Força, amb remuntada inclosa en la passada edició, Joan Ferrer, comença un nou repte en la competició del 2024, que arrenca el dissabte 8 de juny a les 11:30 hores, a la Plaça de Bous de la localitat d’Utrillas, a la província de Terol, en què participaran, vuit atletes: El vigent campió el deltebrenc Joan Ferrer, que defensarà el títol, guanyador de tres lligues, el sub-campió 2023 Gianluca Ardenghi, el tercer de 2023 Adrián Vela, Víctor Casado, quart, Daniel Aroca, cinquè, i els altres tres classificats del Preliminar, Roberto Rodríguez, guanyador de cinc lligues, Matthew Riddall, subcampió el 2022, i José Vicente Barcelona.
Es disputaran cinc proves:
- Lluita de braços amb barra (Mass Wrestling): Els atletes, asseguts cara a cara, agafaran una barra massissa amb què intentaran elevar el rival o fer deixar-la anar al seu oponent, demostrant la seva força i la seva extremada agafada. Hi haurà enfrontaments determinats per la classificació inicial de la LNF, quarts de final, semifinals i final amb lluites per als altres llocs i determinar la classificació final de la prova.
- Aixecament de Blocs: S’aixecarà una barra Apollon de 80 kg en dues ocasions per sobre del cap, deixant-la a terra abans del segon intent, per passar a elevar tres blocs de 90, 105 i 120 kg, per sobre de la cap amb ple estirament de braços. Tot això en un temps inferior a 90 segons.
- Llançament en alçada de Barrils: Es llançaran per sobre d’una alçada de 3,90 m una bombona de 18 kg i després quatre barrils de 20, 22, 24 i 26 kg. Tot això en un temps inferior a 90 segons.
- Elevació d’automòbil: caldrà elevar en pes mort un vehicle de 1.200 kg amb una barra a 38 cm del terra, el nombre més gran de repeticions ben marcades i acceptades per l’àrbitre, en un temps inferior a 90 segons.
- Passeig amb Escut: Caldrà transportar amb tots dos braços un escut de 135 kg el major espai possible en un temps inferior de 60 segons. Si cal, es pot deixar anar l’escut per descansar.
Com sempre, el guanyador de cada prova obtindrà 12 punts, 10 el segon, 8 el tercer, 7, 6, 5, 4 i 3 respectivament per a la resta de competidors. No hi haurà empats atès que es prendran temps parcials en algun moment de la segona, tercera i quarta prova, per la qual cosa també prevaldrà la velocitat d’execució.
La competició començarà a les 11:30 hores, amb entrada gratuïta, encara que es seran a la venda unes entrades de 5 euros, amb menjar inclòs amb paella.