Xavier Albertón ha estat un dels pilots escollits per part de la Federación Española de Motociclismo, per a disputar la categoria FIM Mini GPWorld Sèries 2022.
El circuit de Móra d’Ebre va ser l’escenari el passat 8 d’abril de les proves en les quals es van inscriure un total de 17 pilots. La selecció es va realitzar d’acord amb les bases publicades en la RFME, i finalment Xavier Albertón ha rebut la notificació com un dels pilots seleccionats per segon any consecutiu.
Aquesta temporada la MiniGP World Sèries torna a convocar-se juntament amb la Copa d’Espanya de Minivelocitat que constarà de cinc proves. La competició començarà els dies 28 i 29 de maig al circuit DRT de Tarancón, per continuar el 18 i 19 de juny al circuit aragonés internacional de Zuera, el 16 i 17 de juliol al circuit internacional de Kotarr a Burgos, el 13 i 14 d’agost al circuit gallec As Pontes, finalitzant el 17 i 18 de setembre al Kart Center de Campillos de Màlaga.
Quan finalitze la temporada, els tres millors de la categoria participaran en la gran final de la FIM MiniGP World Series que se celebrarà a les instal·lacions del Circuit Ricardo Tormo durant la disputa del Gran Premi de Motociclisme de la Comunitat Valenciana. Aquest any la FIM adjudicarà dues places de projecció internacional.