IniciMotorMotociclismeEl pilot jesusenc Jeremy Alcoba, davant un gran repte

El pilot jesusenc Jeremy Alcoba, davant un gran repte

L’any 2023 representarà un gran repte per a Jeremy Alcoba, que després del positiu debut l’any passat al Mundial de Moto 2, com a pilot de l‘equip alemany Liqui Moly Intact GP, torna al Gresini, amb el qual ja va competir el 2020 i 2021. Ara acompanyarà, pilotant una Kalex, el txec de 22 anys Filip Salac, com a representant de l’equip italià de Faenza.

Novetats del 2023

Per a esta temporada l’àrea esportiva de l’organització ha introduït algunes variacions. Les més destacades fan referència a l’FP3, que serà classificatòria per a la Q2, a diferència de MotoGP, i els nous límits d’edat, ja que caldrà tenir 18 anys per a debutar en qualsevol de les tres categories, exceptuant els que hagen estat campions del Júnior GP o la Red Bull o la Rookies Cup l’any anterior.

Principals novetats

La temporada començarà amb els tests privats, amb participació de tots els equips i pilots, els dies 14 i 15 de març, al circuit Ángel Nieto de Xeres.

L’últim cap de setmana de març començarà el Mundial de Moto 2, que enguany consta d’un calendari de 21 proves i la incorporació de dos escenaris nous a Kazakhstan i l’Índia. Una altra novetat és que començarà la rotació de les cites espanyoles, i Motor Land Aragón serà el primer traçat absent. El circuit que tampoc estarà present la temporada vinent serà el Kimi Ring de Finlàndia, destí que estava previst per a l’actual curs i que va acabar caient de la convocatòria. A més, després de 16 anys, Qatar no serà el país que inaugure el campionat. Al seu lloc ho farà Portugal, el 26 de març, al circuit de Portimao de l’Algarve. El tancament serà ja, com és tradicional, al Ricardo Tormo de València, el 26 de novembre.
Més enllà de les dos noves proves i la sortida d’Aragó, destaquen els canvis de data substancials d’Indonèsia i Catalunya, així com la presència de Portugal a l’inici de curs per les obres de Qatar, que a començament del curs 2024 en recuperarà la ubicació.

El calendari és molt atractiu, amb inici a Portugal, per a posar rumb al continent americà a l’abril, amb les cites d’Argentina i Amèriques, abans de tornar a Europa, a Jerez. Després només hi haurà un Gran Premi en gairebé un mes i mig: França, a mitjans de maig. A continuació Itàlia donarà el tret de sortida al primer triplet del curs, amb Alemanya i els Països Baixos al mes de juny, per a donar pas al juliol al de Kazakhstan, com a comiat abans de l’aturada de vacances. A la tornada, seran dotze curses, en tres mesos i mig. Per a obrir boca arribarà la segona etapa d’Europa, amb la Gran Bretanya i Àustria separades abans de començar, amb les proves consecutives de Catalunya i San Marino, que seran el començament d’una ratxa de 10 rondes en 13 caps de setmana. La gira asiàtica començarà el 24 de setembre a l’Índia, i seguirà, una setmana més tard, al Japó. Després d’un cap de setmana de descans arrancarà el segon triplet de l’any, amb Indonèsia, Austràlia i Tailàndia, per a acabar de manera consecutiva, i després d’un darrer respir, amb Malàisia, Qatar i València, on caurà el teló, el 26 de novembre.

Els rivals del jesusenc

Una trentena de pilots competiran al Mundial de Moto 2. El pilot de Jesús, Jerermy Alcoba, amb el dorsal 52, i Filip Salac, amb el 12 del Gresini Racing Moto 2, es veuran les cares pilotant també una Kalex, amb Pedro Acosta i Albert Arenas del Red Bull KTM Ajo; AI Ogura (Japó) i Somiat Chantra (Tailàndia) de l’Idemitsu Honda Team; Jake Dixon (Gran Bretanya), Izan Guevara del Gas Gas Aspar Team; Aron Canet i Sergio Garcia del Flex Box HP40; Tony Arbolino (Itàlia) i Sam Lowes (Gran Bretanya) de l’Elf Marc VDS Racing Team; Celestino Vietti (Itàlia) i Nicolò Antonelli (Itàlia) del Fantic Motor; Darryn Binder (República de Sud-àfrica) i Lukas Tulovic (Alemanya) del Liqui Moly Husqvarna Intact GP; Joe Roberts (Estats Units), Dennis Foggia (Itàlia) de l’Italtrans Racing Team; Bo Benendsneyder (França) i Lorenzo Dalla Porta (Itàlia) del Pertamina Mandalika SAG Team; Sean Dillan Kelly
(Estats Units) i Rory Skinner (Gran Bretanya) de l’American Racing; Manu González i Kotha Nozane (Japó) del Yamaha VR46 Master Camp Team; Barry Baltus (Bèlgica) i Zonta Van Den Goorbergh (Països Baixos) del RW Racing GP. La resta de pilots, Alonso López i Fermin Aldeguer, del Speed Up Racing, correran amb Boscoscuro. i Marcos Ramirez i Àlex Escrig, del MV Agusta Forward Racing, amb MV Augusta.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 1 =

Últimes notícies