El RACC i la Reial Federació Espanyola d’Automobilisme, amb el suport de les diverses institucions i estaments que componen el territori de la Costa Daurada, han decidit que el 2020 tinga lloc el 56 RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, que puntuarà per al Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt. La prova, amb epicentre a Salou, PortAventura World i la Costa Daurada, tindrà lloc els dies 24 i 25 d’octubre del 2020, i en esta edició no contempla el seu pas per les carreteres ebrenques.
Esta decisió permet que l’engranatge organitzatiu del RACC puga mantenir l’activitat a nivell estatal per tornar a ple rendiment en el Mundial del 2021. La pausa en el Campionat del Món permetrà disposar de tot un any per negociar una major implicació de les administracions i ampliar el nombre de patrocinadors de la prova, així com consolidar una gestió econòmicament més sostenible que requerix d’un gran esforç econòmic per ser una prova complexa i exigent.
El RACC és l’organitzador oficial de la prova des de fa 55 anys, les últimes 29 edicions integrades en el Campionat del Món. L’última vegada que el RallyRACC va ser puntuable per al Campionat d’Espanya va ser el 2000, últim any en què les normatives FIA-RFEA van permetre esta possibilitat.
Futur incert
Les preferències al Mundial per no utilitzar en la mateixa prova trams de terra i asfalt, poden propiciar que en el futur, els organitzadors del Catalunya-Costa Daurada, es decanten per etapes amb totalitat de tram d’asfalt, i això pot provocar canvis importants amb els plantejaments i recorreguts dels darrers anys, on la majoria de trams de terra transcorrien per territori ebrenc. El futur per tant és tota una incògnita, pel que fa referència a la continuïtat del Ral·li per les carreteres de les Terres de l’Ebre.