Jeremy Alcoba es troba a punt del debut al Campionat del Món FIM Superesport, que representarà una nova experiència en la seua carrera motociclista.
El pilot de Jesús va competir les tres últimes temporades al Mundial de Moto2, en l’anterior a les files del Yamaha VR46 Màster Camp Team, amb el qual va finalitzar la seua vinculació sense poder disputar l’última prova al Circuit de Barcelona-Catalunya. Una caiguda que li va provocar una fractura a la mà dreta li va impedir finalitzar la penúltima del Gran Premi de Malàisia al circuit de Sepang. El 6 de novembre va passar pel quiròfan per a ser operat pel doctor Jordi Mir. Abans ja havia arribat a un acord amb l’equip oficial de Kawasaki Puccetti Racing, amb el qual competirà esta temporada. Una vegada recuperat de la seua lesió, va començar els entrenaments, participant en els testos dels circuits de Jerez i Portimao.
Al circuit Ángel Nieto de Jerez, els dies 22 i 23 de gener, Alcoba va completar dos jornades de test, amb molt de vent i unes condicions bastant adverses per a l’adaptació a la nova moto. Van ser dos intensos dies de proves, en què el pilot jesusenc va completar 121 voltes, amb un balanç bastant positiu. Les condicions físiques de Jeremy, tot i que encara no estava al màxim de les seues possibilitats, van resultar satisfactòries. La moto va respondre a les intervencions dels tècnics de Manuel Puccetti i l’equip va funcionar perfectament. També va ser el primer assaig per la Ninja ZX-6R 2025, equipada amb el motor de 636 cc.
Al circuit portuguès de l’Autodromo do Algarve de Portimao es va fer el segon test els dies 28 i 29 de gener. Alcoba també va completar una jornada de proves el primer dia en pista seca, continuant el desenvolupament de la nova ZX-6R. La pluja va condicionar el segon dia, en què només durant pocs minuts se va poder rodar amb l’asfalt sec. A la tarda, els pilots van tornar als garatges després de la caiguda de les primeres gotes. Durant les proves realitzades a Jerez i en les posteriors a Portimao, va emergir amb claredat el gran potencial tant de la moto com del pilot, que feia un balanç bastant positiu de la faena portada a terme: “Les proves de Portimao es van veure afectades pel temps, que no ens va permetre dur a terme tota la faena que ens havíem proposat. Tot i això, vaig aconseguir acostumar-me a la moto que, sens dubte, té un gran potencial. El motor és la part més afinada, mentre que hem de continuar treballant en el xassís. Estic content amb la faena feta per l’equip i tinc ganes de debutar a Phillip Island”.
Per la seua banda, Manuel Puccetti, responsable de l’equip, també afronta la temporada amb optimisme: “Han sigut dies productius. Va ser essencial començar a treballar amb Jeremy a la nostra nova ZX-6R perquè hi havia molta faena per a fer. La conclusió és sens dubte positiva, tant per al nostre pilot, que ja a Jerez va fer més de 120 voltes sense trobar cap problema físic, com per a la moto, que ha demostrat ser competitiva i amb un ampli marge de millora”.
Després, el magnífic escenari de Ruote da Sogno, a Reggio Emilia, va ser el teló de fons de la presentació dels equips Kawasaki WorldSBK i Kawasaki WorldSSP 2025, on Manuel Pucetti va tornar a manifestar les bones sensacions abans de començar la temporada: “És un moment històric per a nosaltres, que aporta molta responsabilitat i motivació. Tenim tot el que necessitem per a poder lluitar pel podi en Superbike i Supersport, on tenim una moto nova que ja ha demostrat un gran potencial durant les proves”. De nou el pilot jesusenc va manifestar la seua il·lusió davant esta nova etapa: ”Des que vaig unir-me al projecte Kawasaki a Supersport, ha quedat clar que l’objectiu és apuntar a la victòria del campionat. Formo part d’un equip molt competitiu i tinc una moto que ha demostrat un gran potencial durant les proves d’hivern. Em va impressionar el motor Ninja ZX-6R i no puc esperar per a mesurar-me amb els meus oponents. Esta és una moto nova, així que encara ens queda faena per a fer, i ho farem durant les primeres rondes. Una cosa és segura: faré tot el possible per a pujar constantment al podi”.
El Campionat del Món Motul FIM Superbike 2025 començarà este cap de setmana, i els pilots estan a punt per a sortir a la pista, encara que abans ja es va disputar el tradicional Test Oficial a Phillip Island, el previ a l’arrencada oficial de la temporada. Els pilots van participar en el test el dilluns i dimarts abans de les primeres sessions lliures de divendres al matí. Els dos dies de proves oficials al circuit de Phillip Island van concloure amb el treball en el desenvolupament en pista de la Ninja ZX-6R 2025. En les proves d’hivern afectades per la pluja, el primer dia el pilot jesusenc va fer una millor volta amb 1’33”693, que va millorar l’endemà, parant els cronòmetres a 1’33”266, que no el van dixar del tot satisfet. “No estic del tot satisfet de com han anat estos dos dies de proves. El primer no vam poder consolidar la faena per les contínues interrupcions provocades per les banderes roges. Hem provat moltes coses, però no hem pogut definir-les. El segon dia ens hem centrat només en alguns aspectes de la nostra moto i ha sigut una faena fructífera, gràcies a la qual hem trobat un bon ritme de cursa. Evidentment, encara ens queda molta faena per a fer”.
Pilots de 15 nacionalitats
En la competició prendran part un total de trenta-dos pilots de quinze nacionalitats diferents i un total de dinou equips. Itàlia, amb 7 pilots, és qui tindrà major representació, seguida amb 4 de França i Espanya amb Jaume Masià (Orelac Racing Verdnatura), Eduardo Montero (D34G Racing Team), Jeremy Alcoba (Kawasaki Racing Team) i Ana Carrasco (Honda Racing); Països Baixos, 3; Japó, Alemanya i Austràlia amb 2, i amb un representant, Indonèsia, Turquia, Andorra, Gran Bretanya, República Txeca, Dinamarca, Finlàndia i Malàisia.
Calendari de WSBK Supersport 2025
- 21-23 febrer. Phillip Island, Austràlia
- 28-30 març. Algarve (Portimao), Portugal
- 11-13 abril. TT Assen, Països Baixos
- 2-4 maig. Cremona, Itàlia
- 16-18 maig. Most, República Txeca
- 13-15 juny. Misano, Itàlia
- 11-13 juliol. Donington Park, Regne Unit
- 25-27 juliol. Balaton Park, Hongria
- 5-7 setembre. Magny-Cours, França
- 26-28 setembre. MotorLand, Aragó
- 10-12 octubre. Estoril, Portugal
- 17-19 octubre. Circuit de Jerez, Andalusia