El Running Trail Cabra Feixet del Perelló organitza la Cursa Bufavents, inclosa en el calendari del Circuit Terres de l’Ebre de Curses per Muntanya, una aventura que neix del cor del Perelló, i representa una invitació a descobrir un entorn idíl·lic entre senders i camins plens d’història, vistes que enamoren i un vent que ens recorda la força de la natura.
La prova tindrà lloc el pròxim diumenge amb diferents opcions per als participants. A les 9 hores del matí sortiran els integrants de la Cursa Absoluta de 22 Kms. i 1.100 metres de desnivell positiu i els de la Cursa Exprés i Júnior de 16 i 800. Un quart d’hora més tard ho faran els de la Marxa i Cadet de 12 i 500. També s’ha programat la Cursa Kids, una cursa de muntanya gratuïta pensada pels més petits, perquè puguin gaudir de l’esport i la natura des de ben joves, amb diferents categories adaptades a l’edat, per a patufets, prebenjamins, benjamins, alevins i infantils.
El lliurament de dorsal es farà al Pavelló Esportiu del Perelló el dia de la cursa, en horari de 7:30 a 8:45 hores, encara que també es podrà recollir el el dia previ (dissabte 22 de febrer) de 17 a 20 hores del vespre al mateix Pavelló de la localitat perellonenca.
L’aventura del vent en la Cursa Absoluta arrencarà des del pavelló poliesportiu, per dirigir-se els participants després d’una volta ràpida per la plaça de les Comes, cap a l’àrea d’autocaravanes, les granges de Terrado, el primer punt de referència rural,
Coll de les Vinyetes, un ascens exigent amb les primeres vistes espectaculars, baixada tècnica fins a gairebé tocar el barranc de la Coma d’en Roure, pujada de “la Corda”, sendera del Puig del Retor, barranc de la Coma d’en Roure, Puig de la Miquela, un cim que regala unes vistes increïbles de l’entorn, coincidint amb el quilòmetre 4 i el primer avituallament. Carregar forces aquí és essencial, abans d’enfilar la part més dura i èpica de la cursa. Baixada per una pista forestal fins una nova sendera, que obrirà les portes de la pujada més llarga, fins al barranc de les Calobres, l’emblemàtic Pantà de les Calobres, i ascens vertical i tècnic a la pista del parc eòlic de les Colladetes, amb avituallament líquid i el primer control de pas. Baixada fins al barranc de les Comes, pujada al Mas de Cabossa, Font de Tita, un nou tresor del recorregut, antic abeurador d’animals envoltat de natura, per una pista forestal arribada al següent avituallament, per endinsar-se de nou al bosc fins el barranc de la Comartí, i per una pista asfaltada afronta l’últim gran repte de la Roca Blanca, un ascens curt però intens, amb una vista panoràmica increïble del Delta de l’Ebre, on estará instal·lat l’últim avituallament, i per una pista forestal afronta la baixada final pel barranc de les Comes, i travessant els carrers del poble fins creuar la meta.