IniciPoliesportiuRemJoan Fernández en quinta posició en la final de l'Europeu de rem...

Joan Fernández en quinta posició en la final de l’Europeu de rem de mar

Joan Fernández (CN Amposta) va finalitzar en una meritòria quinta posició, en la primera edició del Campionat d’Europa de rem de mar, de Donostia del 27 al 29 d’octubre en les modalitats de Costa i Esprint, en regates per a embarcacions per a un component, doble i quatre amb timoner, en el que han participat més de 500 esportistes, el 56% masculins i el 44% femenines, pertanyents a diferents 27 països de tot el continent. Una modalitat de rem que passarà a ser una disciplina oficial en els Jocs Olímpics de Los Ángeles.

Les regates es van disputar a la Badia de la Conxa, amb la modalitat d’Esprint amb recorregut de la platja d’Ondarreta a l’Illa Santa Clara, i en la llarga de costa, on va participar el representant del CN Amposta, amb recorregut de 4 quilòmetres en les eliminatòries, i 6 en la final. Joan Fernández es va classificar per disputar la final, amb la segona posició en la semifinal, només superat pel representant del RC Mediterráeo de Málaga.

En la final va ocupar la quinta plaça amb un temps de 27’23”29″‘. Les medalles d’or i la plata van ser per als components de la selecció espanyola, Ramón Gómez Cotilla, amb un registre de 26’15”96″‘, Franco Nicolás Repetto, 26’38″15″‘. El representant d’Estònia, Ander Koppel es va emportar la medalla de bronze, i, en quart lloc, es va classificar l’italià Simone Martini, 27’04″06″‘.

Joan Fernández s’havia classificat per disputar l’Europeu, al Campionat d’Espanya que va tenir lloc el passat mes de setembre a la població murciana de Los Alcazares. El club ampostí ha ampliat la seua activitat al rem de mar, i havia tingut també representació al Campionat de Catalunya disputant a Tarragona.

Modalitat de futur

El Rem de Mar és una modalitat esportiva que va sorgir fa 15 anys i que en els darrers anys ha experimentat una progressió. Es caracteritza per embarcacions de cascos més amples, amb una popa anivellada per permetre que l’aigua flueixi fora del bot. En general, es duu a terme en aigües obertes i no defuig les onades i el vent. Se’l coneix com la versió extrema del rem i adquireix gran importància la destresa dels remers i remeres pel que fa a les marees i corrents, la topografia del recorregut i la climatologia. A la competició, les embarcacions poden vogar sense respectar cap carrer i fins i tot està permès el contacte entre elles.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 3 =

Últimes notícies