IniciAtletismeCurses de MuntanyaLa Cursa de les Roques d'Horta de Sant Joan arriba a l'onzena...

La Cursa de les Roques d’Horta de Sant Joan arriba a l’onzena edició

L’AA Cara Nord organitza la tradicional Cursa de les Roques d’Horta de Sant Joan, tercera puntuable per al Circuit Terres de l’Ebre de Curses per Muntanya, que tindrà lloc aquest diumenge.

La carrera transcorrerà pel parc natural dels Ports, finalitzant al nucli antic de la població. Aquest any la prova compta amb diferents modalitats, Absoluta, Júnior, Juvenil, Cadet i Infantil. Any rere any, l’Associació Esportiva Cara Nord treballa conjuntament amb un gran volum de voluntaris per oferir un esdeveniment on els participants poden gaudir d’una gran riquesa paisatgística i cultural, passant per llocs tan emblemàtics com les Roques de Benet, Mas de la Franqueta, així com el Nucli Antic de la població.

Al llarg dels anys la Cursa de les Roques s’ha caracteritzat per canviar any rere any el recorregut. Durant les anteriors edicions, van haver-hi diversos recorreguts amb diferents distàncies i desnivells. Aquest any, però, els organitzadors mantenen, un dels circuits més emblemàtics, i repetiran el de la quinta i desena edició. La distància és de 23 km., amb desnivell positiu acumulat de 1750-1800 metres, amb la cota màxima de 1180m (Punta de l’Espina), i mínima de 370m (Riu Canaletes).

La sortida de la Cursa absoluta tindrà lloc a l’Àrea Recreativa de la Franqueta, on es donarà també el tret de sortida a la cronoescalada. Els participants s’endinsaran cap al barranc del Carrer Ample, i saltant de pedra en pedra recorreran uns 3 kms., per trencar a l’esquerra i enfilar-se a la majestuosa cresta de Riu Sec. Coronaran l’Enrejolada on hi haurà el primer control de pas i finalitzarà així la cronoescalada. Després faran un petit descens i arribaran als Bassins de les Muntanyoles on hi haurà el primer avituallament. Continuaran pujant per coronar el punt més alt de la cursa, la punta de l’Espina. Seguiran pel GR-7, en direcció Paüls, fins passat el pou de Pujol, on enfilaran una pujada que els portarà fins al ròssec de les Marrades, en direcció a la pista de les Eres on tindran el punt de tall (3h) i un avituallament líquid i sòlid. Agafaran el camí fins a la font de la Canaleta, on continuaran a la dreta del barranc, fins a la pujada de la Faixa de Mossèn Pere, on començaran el crono de descens. Arribaran al sender del barranc dels Cubars per continuar baixant fins al pas de la Maladona (pas tècnic). Passat aquest punt, trobaran les roques Cambretes i el camí del Ventador, fins a arribar a la pista de la Tàpia on acabarà el crono de descens i trobaran un altre avituallament. Pujaran per la pista de la Tàpia fins a la serra d’Horta. Baixaran de la serra, passant per les Capçades i entraran al poble per la bassa del Mur, pujant fins a la plaça de l’ajuntament, per agafar de baixada lo Portalet, fins a la plaça dels Bars on hi haurà la meta.

Els participants d’entre 19 i 20 anys estan obligats a fer el recorregut Júnior, de 12,5 km i 600 metres de desnivell positiu acumulat, i els participants d’entre 13 i 14 anys a fer el recorregut infantil de 4 km., amb 230 metres de desnivell positiu acumulat.

El dissabte de 19:30 a 21 hores i diumenge de 6:15 a 7:15, s’efectuarà el lliurament de pitrals. A les 7:15 des de l’Hotel Miralles, sortiran els autocars fins a l’Àrea recreativa de la Franqueta. A les 8:30, s’efectuarà la sortida de la cursa Absoluta, a les 10 la Cursa Júnior, a les 10:30 la juvenil i a les 10:45.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom